| کد خبر: 14966 |

تین نیوز |  مدیرعامل یک شرکت فناور موفق شده است با استفاده از فناوری الکترومکانیک برای نخستین بار در کشور ضمن تولید کنترلرهای الکترونیکی و با بهره گیری از فناوری ضریب خمشی پروفیلهای آلومینیومی با تلرانس یک میلیمتر تولید سازه های دربهای اتوماتیک قطارهای برون و درون شهری را با موفقیت اجرایی نماید، که با این اقدام، هزینه های صرف شده برای واردات چنین دربهایی را در صنعت ریلی به 50 درصد کاهش دهد.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت پروشات دُر مرکزی، از شرکت های فناور مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با استفاده از فناوری های نوین در ساخت دربهای اتوماتیک قطارهای برون و درون شهری برای نخستین بار نسبت به ارایه راه حلهای جدید، ارزان و مورد تایید استانداردهای صنایع ریلی کشور در بهبود عملکرد و کارایی دربهای اتوماتیک قطارهای برون و درون شهری موفق شود.
 
از ساخت درب‌های اتوماتیک صنعت ساختمان تا درب‌های صنعتی
محمد حسن حلاوی در مورد ایده اولیه این شرکت در ورود به بازار دربهای صنعتی قطارهای درون و برون شهری گفت: از سال 85 در ساخت دربهای اتوماتیک در صنعت ساختمان فعالیت داشته و از آن زمان با فرایند های مرتبط با ساخت دربهای اتوماتیک آشنا بودیم اما، سال 88 متروی تهران با انتشار مناقصه ساخت درهای محافظ سکوی مترو از شرکت ها خواست در این زمینه مدارک خود را ارایه کنند که از این زمان، با صنعت ریلی کشور آشنا و به آن ورود کردیم.
وی ادامه داد: با وجود ارایه طرح خود به مترو، در نهایت متروی تهران از اجرای پروژه دربهای محافظ سکو منصرف گشت اما نمونه ساخته شده طرح در بازدید مسئولان پارک علم و فناوری استان مرکزی از شرکت، به جشنواره علم تا عمل سال 91 که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده بود ارجاع و در این جشنواره به عنوان طرح برتر معرفی شد.
به گفته مدیرعامل این شرکت فناور، در همان زمان طرح ارایه شده با حمایت صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشمول دریافت 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی شد که این اعتبار، صرف انجام فعالیت های مطالعاتی و تحقیقاتی برای بهبود فرایندهای کارشد و در نهایت در همان سال ، مسئولان شرکت واگن سازی پارس به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده واگن های باری و مسافری کشور، با مشاهده طرح و نیز توانمندی متخصصان شرکت، قراردادی را برای ساخت دربهای قطارهای مسافری برون شهری خود با این شرکت به امضا رساندند که اینک، این دربها در چند رام از قطارهای خط تهران - مشهد در حال استفاده است.
حلاوی، با بیان اینکه درهنگام ساخت دربهای مورد نیاز قطارهای شرکت واگن پارس، تحقیق و مطالعه و توسعه فعالیت در دستور کار تیم طراحی شرکت قرار داشت گفت: با ادامه فعالیت های مطالعاتی و نیز بهبود فرایند ساخت دستگاه ها با استفاده از فناوری های پیشرفته، شرکت های دیگری نیز علاقه مندی خود را برای عقد قرار داد خرید با این شرکت اعلام کردند ، به گونه ای که برای هشت واگن قطار شرکت پلور سبز، ضمن اصلاح فرایندهای طراحی و تولید تنها در مدت دو ماه موفق به ساخت و ارایه سفارش به این شرکت شدیم در حالی که کار ساخت سفارش واگن پارس یک سال به طول انجامید که این موضوع نشان دهنده تاثیر بسزای فعالیت های علمی و تحقیقاتی در فرایندهای انجام فعالیت های این شرکت است.
 سود دهی بالا و حفظ اشتغال، حاصل تجاری سازی فناوری
مدیرعامل شرکت پروشات دُرمرکزی، با بیان اینکه سرمایه ثبتی اولیه این شرکت در هنگام تاسیس تنها 100 هزار تومان بوده است، از سوددهی بالای فعالیت های صنعتی مرتبط با فناوری در کشور خبر داد و گفت: هم اینک سرمایه ثبتی این شرکت به هفت میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافته است ضمن اینکه، با وجود فشارهای بسیار به حوزه اشتغال کشور نه تنها از نیروی کار موجود در شرکت کاسته نشده است بلکه، در مقاطعی تعداد پرسنل آن نیز به دو برابر افزایش یافته است.
وی ابراز داشت: ظرفیت تولید محصول در شرکت متناسب با سفارش قابل تغییر و تحول است و در این زمینه علاوه بر واگن پارس و پلور سبز، به دنبال ایجاد بازارهای جدید داخلی و خارجی برای عرضه محصولات خود هستیم چرا که بازار این محصول روبه رشد است و می توان با اطلاع رسانی بیشتر در این بخش، آن را در اختیار گرفت.
حلاوی اضافه کرد: مهرماه پیشرو در نمایشگاه بین الملی اینوترنس آلمان شرکت خواهیم کرد و امید داریم ضمن الگوبرداری از نیازهای بازار در این نمایشگاه بتوانیم مشتریان خارجی را نیز برای عرضه محصول خود شناسایی کنیم.
 انتقال تکنولوژی به داخل، کاهش 50 درصدی هزینه ها
مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه هم اینک تکنولوژی ساخت و نیز قطعات مورد نیاز برای تولید این تجهیزات به صورت کامل بومی شده است، گفت: تا پیش از بومی شدن ساخت این دربها، هر درب که ازخارج کشور تامین میگردید دست کم 12 هزار یورو هزینه بر کشور تحمیل می کرد در حالی که امروز، با احتساب سود مناسب برای تولید کننده، 50 درصد صرفه جویی در خرید آن از تولید کننده ایرانی حاصل می شود.
وی از مسولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست، با ارایه تسهیلات ارزان قیمت بانکی به شرکت های فناور و دانش بنیان، آنان را از مراجعه به بانک ها برای استفاده از تسهیلات آنان با نرخ کارمزد 22 و 26 درصد نجات دهند چرا که این روش با تولید به روش فناوری نوین که متکی بر مطالعه و تحقیق است در تضاد است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل