| کد خبر: 12321 |

تین نیوز | تهیه و تدوین برنامه های توسعه در جهان و ایران با مفهوم امروزی از قدمت زیادی برخودار نیست ولی تلاش های انجام گرفته در این خصوص به زمان های گذشته باز می گردد؛ نخستین تلاش هایی که به نوعی در راستای نظم دهی به سکونتگاه انسانی بوده که اولین سرچشمه های تدوین برنامه توسعه را فراهم نموده است.

به گزارش تین نیوز، نگاهی به برنامه ریزی حمل و نقل طی تنها پنج سال، به روشنی نشان می دهد که نحوه نگرش به برنامه ریزی حمل و نقل در مسیر نگرش کلان آن، تحول گسترده ای را از سر گذرانده و حتی می توان گفت، کاملا دگرگون شده است.

با این وجود، کارشناسان معتقدند برای رسیدن به جایگاهی که در برنامه توسعه تعریف شده است، راه بسیار سختی در پیش است؛ راهی که می توان سختی آن را با توجه به آمارهای ارائه شده در رسانه ها بررسی کرد.

مقایسه آمار موجود درباره وضعیت فعلی صنعت حمل و نقل ریلی و چشم انداز توسعه، نتایج زیر را نشان می دهد:
1- بر اساس آمار سهم جابجایی مسافر تا سال 92 در بخش ریلی کشور 26 میلیون نفر بود که باید در سال 1400 به 57 میلیون نفر برسد.
2- میزان خطوط ریلی حال حاضر کشور 11 هزار کیلومتر است که باید 13 هزار کیلومتر به آن اضافه شود.
3- بر اساس آمار باید چهار هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور دو خطه شود.
4- چهار هزار و 600 کیلومتر از خطوط ریلی باید پس از دوخطه شدن، برقی شود.
5- حدود دو هزار و 300 واگن باید به بخش مسافربری اضافه شود.
6- بیست و دو هزار واگن باری باید به 54 هزار واگن افزایش یابد.
7- حمل و نقل باری از 682 میلیون تن کنونی باید به 915 میلیون تن افزایش یابد.
8- تا هشت سال آینده در حوزه حمل و نقل باید حدود 250 میلیون تن افزایش حمل بار داشته باشیم  که از این میزان، حمل و نقل 170 میلیون تن به بخش ریلی واگذار شود.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل