| کد خبر: 96256 |

تین‌نیوز| گروه تحقیقی کلارکسونز اعلام کرد: علیرغم روند نزولی ساخت کشتی و شرایط نامطلوب حال حاضر این صنعت، شاهد توسعه قابل توجه کشتی سازان در دهه گذشته بوده ایم.
 

گروه تحقیقی کلارکسونز انگلیس با اشاره به تحولات قابل توجه دهه اخیردرصنعت کشتی سازی افزود: سال 2007 اوج سرمایه گذاری در بخش کشتی سازی بود به طوری که 220 یارد کشتی سازی برای ساخت کشتی هایی با ظرفیت 20 هزار DWT یا بالاترسفارش گرفتند اما رکود جهانی اقتصادی براین صنعت سایه افکند و در سال 2009 یاردهای کشتی سازی با روند نزولی 45 درصدی میزان سفارشات جدید روبه رو شدند. 
 
در سال 2015، ساخت 1.083 فروند کشتی جدید (با ظرفیت 20 هزار DWT یا بالاتر) در 101 یارد کشتی سازی جهان سفارش داده شد، ناگفته نماند 87کشتی ساز چینی که بر بخش فله خشک متمرکز شده بودند و همچنین17کشتی سازاروپایی از جمله کشتی سازی هایی بودند که در این مدت صحنه را ترک کردند.
 
علیرغم افت در تعداد یاردهای کشتی سازی سفارش گرفته در سال 2015 نسبت به سال 2007، می توان جنبه مثبت قضیه را نیز در نظر گرفت که شش کشتی ساز از این یاردها سفارش ساخت بیش از 20 فروند کشتی را گرفتند. 
 
در نیمه نخست سال 2016، سفارش ساخت 97 فروند کشتی در 27 یارد کشتی سازی گزارش شده است.
 
با وجود چالش جدی در صنعت کشتی سازی، اما تحلیلگران نسبت به نیمه دوم سال 2016 و افزایش نسبی میزان سفارشات کشتی های جدید خوش بین هستند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل