| کد خبر: 717 |

تین نیوز | پایگاه اطلاع ‏رسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی به نقل از یك مقام مسؤول در كشتیرانی كانتینری كشور از تقویت بخش كانتینری این شركت و از جمله برنامه‏ریزی برای خرید کشتی‏های 9000 کانتینری خبر داد.
 
كاپیتان حمزه كشاورز كه در جمع شركت‏های فورواردی سخن می‏گفت؛ درباره اقدامات کشتیرانی در بخش كانتینری اظهار داشت: به منظور مقابله با تحریم‏ها و همچنین تقویت خطوط و ناوگان كانتینری این شركت اقداماتی مختلفی انجام شده است كه از جمله آن می‏توان به تثبیت نرخ كرایه حمل برای محمولات كانتینری ایران اشاره كرد.
 
وی از تقویت سرویس كانتینری آسیا بعنوان یكی دیگر از اقدامات انجام شده نام برد و افزود: در راستای تقویت ناوگان كانتینری این شركت و پاسخ مطلوب به نیاز صاحبان كالا امسال بیش از 10 هزار دستگاه كانتینر به مجموعه در گردش شركت اضافه شد.
 
كشاوز ادامه داد:همچنین در راستای توسعه ناوگان ایرانی تجهیز كشتیرانی والفجر به كشتی‏های بزرگتر برای حمل كانتینرهای خطوط خارجی از امارات به ایران اجرایی شده است.
 
وی به ظرفیت سازی و افزایش سرعت كشتی‏ها برای كمك به ایجاد ثبات در بازار بعنوان دیگر اقدامات انجام شده در تقویت بخش كانتینری اشاره كرد و گفت: علاوه براین، برنامه ریزی‏هایی نیز برای توسعه این بخش پس از رفع تحریم‏ها انجام گرفته است كه از جمله آن می‏توان به راه اندازی خط مدیترانه وشمال آفریقا،برقراری خط اروپای شمالی، خرید كشتی‏های 9 هزار TEU كانتینری، افزایش تعامل و همكاری با شركتهای فورواردری و تقویت سیستم‏های نرم افزاری اشاره كرد.
 
این مقام مسؤول درباره مشكلات این بخش نیز به سایه سنگین تحریم بر عملیات كانتینری این شركت و اقدامات محدودیتی برخی از بانك‏های خارحی بویژه بانك‏های كره‏ای اشاره كرد و اظهار داشت: با اینكه كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علیه تحریم‏های اعمال شده و اتهامات بی اساس وارده اقدامات حقوقی لازم را در محاكم بین المللی انجام داد و به نتایح خوبی هم دست پیدا كرد؛ اما سازمان بنادرو دریانوردی بعنوان مرجع دریایی و نماینده حقوقی ایران در مجامع بین المللی تاكنون نتوانسته اقدامات مثبتی را در جهت دفاع از حقوق حقه جامعه دریایی كشور علیه تحریم‏های انجام شده انجام دهد. به طوری كه انتظار ما ازسازمان بنادر در این بخش تاكنون برآورده نشده است.
 
وی اضافه كرد: در بخش داخلی نیز عملكرد بسیار ضعیف ترمینال دو كانتینری بندرشهید رجایی نیز به مشكلات ما افزوده است. به طوری كه خسارات سنگینی به ما و دیگر شركت‏های فعال در این بخش وارد كرده است. این در حالی است كه بیش از 70 درصد عملیات كانتینری بندرشهیدرجایی توسط ناوگان كانتینری كشور انجام می‏شود.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل