| کد خبر: 414 |

تین نیوز | مسؤول دفتر دریایی مرکز همكاری‌های فن‌آوری و نوآوری ریاست ‌جمهوری گفت: انجمن مهندسی دریایی ایران و دیگر ارگان‏های دریایی کشور باید در جهت آینده‏نگری و پیش‏بینی تحولات حرکت کنند.
 
 حسن قمشی که در نشست اعضای حقوقی انجمن مهندسی دریایی ایران سخن می‏گفت؛ افزود: یکی از عوامل تأثیرگذاری اندک انجمن در تحولات دریایی، برخورد انفعالی و واکنشی آن به رویدادهاست.
 
وی توضیح داد: در ابتدای تأسیس انجمن مهندسی دریایی ایران، این انجمن فعالانه در همه جریانات دریایی کشور حضور داشت و آینده را می‏ساخت؛ که تدوین و تصویب قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی، پیگیری ایجاد صندوق صنایع دریایی و تشکیل فراکسیون دریایی مجلس از جمله دستاوردهای آن مقطع بود.
 
این کارشناس دریایی با بیان اینکه «عملکرد انجمن مهندسی دریایی ایران در شرایط کنونی انفعالی است»، تصریح کرد: اتفاقاتی که برای شرکت‏های کشتی‏سازی صدرا و ایزوایکو رخ داد، قابل پیش‏بینی بود و می‏شد با توان و هزینه بسیار پایین‏تری جلوی آن را گرفت؛ اما وقتی این کار انجام نشد، انجمن با صرف توان و هزینه بالا در جهت خنثی‏سازی اقدامات دیگران برآمده است.
 
قمشی با تأکید بر اینکه «هزینه انفعال برای انجمن مهندسی دریایی ایران بسیار بالاست»، گفت: باید این روند تغییر کند و در کمیته‏ها و نشست‏های تخصصی، اینده‏نگری و آینده‏پژوهی با استفاده از افراد توانمند و باتجربه در دستور کار قرار گیرد تا انجمن، تحولات آتی را رقم بزند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل