| کد خبر: 414 |

تین نیوز | مسؤول دفتر دریایی مرکز همكاری‌های فن‌آوری و نوآوری ریاست ‌جمهوری گفت: انجمن مهندسی دریایی ایران و دیگر ارگان‏های دریایی کشور باید در جهت آینده‏نگری و پیش‏بینی تحولات حرکت کنند.
 
 حسن قمشی که در نشست اعضای حقوقی انجمن مهندسی دریایی ایران سخن می‏گفت؛ افزود: یکی از عوامل تأثیرگذاری اندک انجمن در تحولات دریایی، برخورد انفعالی و واکنشی آن به رویدادهاست.
 
وی توضیح داد: در ابتدای تأسیس انجمن مهندسی دریایی ایران، این انجمن فعالانه در همه جریانات دریایی کشور حضور داشت و آینده را می‏ساخت؛ که تدوین و تصویب قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی، پیگیری ایجاد صندوق صنایع دریایی و تشکیل فراکسیون دریایی مجلس از جمله دستاوردهای آن مقطع بود.
 
این کارشناس دریایی با بیان اینکه «عملکرد انجمن مهندسی دریایی ایران در شرایط کنونی انفعالی است»، تصریح کرد: اتفاقاتی که برای شرکت‏های کشتی‏سازی صدرا و ایزوایکو رخ داد، قابل پیش‏بینی بود و می‏شد با توان و هزینه بسیار پایین‏تری جلوی آن را گرفت؛ اما وقتی این کار انجام نشد، انجمن با صرف توان و هزینه بالا در جهت خنثی‏سازی اقدامات دیگران برآمده است.
 
قمشی با تأکید بر اینکه «هزینه انفعال برای انجمن مهندسی دریایی ایران بسیار بالاست»، گفت: باید این روند تغییر کند و در کمیته‏ها و نشست‏های تخصصی، اینده‏نگری و آینده‏پژوهی با استفاده از افراد توانمند و باتجربه در دستور کار قرار گیرد تا انجمن، تحولات آتی را رقم بزند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مدیریت لجستیکی در حوزه حمل‌ونقل زمینی، هوایی و ریلی در زلزله اخیر کرمانشاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل