| کد خبر: 1620 |

تین نیوز | رییس کمیته قوانین، مقررات و استانداردهای انجمن مهندسی دریایی ایران از تشکیل کارگروه بیمه در این کمیته و برگزاری نخستین جلسه آن با حضور نمایندگان شرکت‏ها و مؤسسات بیمه‏گر فعال در بخش دریایی خبر داد.
 
دکتر رضا اکبری آلاشتی درباره دلایل تشکیل این کارگروه به خبرنگار مارین نیوز گفت: شناسایی مشکلات مرتبط با بیمه در صنعت دریایی و دریانوردی،  بررسی چگونگی استفاده از پتانسیل‏ها و توانمندی‏ها بیمه‏ای موجود در کشور برای صنعت دریایی و بررسی نحوه کمک انجمن بعنوان یک تشکل تخصصی دریایی و غیرانتفاعی در ارتقای صنعت بیمه در کشور از دلایل تشکیل این کارگروه است.
 
وی با بیان اینکه «بخش‏های مختلف صنعت دریایی و دریانوردی کشور در حوزه بیمه با مشکلات مختلفی درگیر هستند»، اعلام کرد: شناسایی این مشکلات و ارائه پیشنهادهایی با حضور کارشناسان بیمه‏ای در دستور کار کارگروه قرار دارد.
 
اکبری افزود: بررسی نحوه افزایش شناخت صاحبان شناورهای کوچکتر از خدماتی که بیمه‏ها می‏توانند به آنها ارائه کنند و بصورت کلی، توسعه آموزش در خصوص  بیمه نیز از نیازهای کنونی جامعه دریایی در این بخش است و کمیته این موضوع را بررسی می‏کند که از نظر قوانین و مقررات چگونه می‏توان به استفاده بهینه از خدمات  بیمه‏ای کشور بر روی شناورهای کوچکتر کمک کرد.
 
رییس کمیته قوانین، مقررات و استانداردهای انجمن مهندسی دریایی ایران افزود: نحوه ترغیب مالکین شناورها، مکانیزم‏های کنترل و موارد دیگری که باعث افزایش اثرگذاری بیمه در صنعت دریایی می‏شود، نیز در این کارگروه بررسی خواهد شد.
 
اکبری با تأکید بر نقش بورکرهای بیمه‏ایاظهار داشت: نحوه توسعه نقش بورکرهای بیمه‏ای در پر کردن خلاء دانش فنی مالکان و عمل کردن بعنوان واسط بین بیمه‏گذارهای کوچک و بیمه‏گری که توقع دارد بیمه‏گذارش آشنایی کامل به تمامی قوانین داشته باشد؛ نیز نیاز به بررسی‏های لازم دارد.
 
وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که مؤسسات بیمه برای همکاری در صنعت دریایی و دریانوردی با آن مواجه هستند، گفت: مشکلات صنعت بیمه از طریق بیمه مرکزی ایران بعنوان متولی بیمه در ایران را پیگیری خواهیم کرد و تلاش داریم تعامل لازم میان  سازمان‏های رسمی و ارگان‏های دریایی در ارائه آمار و اطلاعات دقیق در خصوص سوانح و فاکتورهای ریسک به شرکت‏های بیمه برقرار شود.
 
رییس کمیته قوانین، مقررات و استانداردهای انجمن مهندسی دریایی ایران در ادامه با بیان اینکه «صنعت بیمه دریایی اصولا با بخش‏های متعددی ارتباط پیدا می‏کند»، توضیح داد: یک بخش دولت بعنوان سیاستگذار است که بیمه مرکزی از طرف دولت این نقش را برعهده دارد. بخش بعدی سازمان بنادر و دریانوردی است که ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با بحث بیمه دارد. بخش دیگر، کسانی که مستقیما ذینفع این موضوع هستند و عمدتا شامل مالکان شناورها و  کسانی است که در شبکه تجاری قرار می‏گیرند.
 
به گفته وی، جایگاه کارگروه بیمه انجمن مهندسی دریایی ایران می‏تواند با  هدف شناسایی سازمان‏یافته مشکلات و مسایل بیمه دریایی و انعکاس آنها به مراکز مربوطه باشد.
 
گفتنی است،  در نخستین جلسه کارگروه بیمه دریایی نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، پژوهشکده بیمه، بیمه ملت، بیمه معلم، بیمه آسیا، بیمه دانا، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفتکش ایران، بیمه البرز، شرکت کشتیرانی بنیاد، شرکت افرا مارین (وابسته به کشتیرانی ج.ا.ا)، شرکت کشتیرانی دریای خزر، مؤسسه رده‏بندی ایرانیان و مؤسسه رده¬بندی آسیا حضور داشتند و دیدگاه‏ها و مسایل حوزه فعالیت خود را ارائه دادند.
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل