| کد خبر: 127595 |

تین نیوز| محمد راستاد در حاشیه برگزاری اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران اظهار کرد: علاوه بر تردد کشتی ها به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش آلودگی های نفتی در دریای خزر ، آلودگی های صنعتی از سمت ساحل نیز در افزایش میزان آلودگی این دریا ، تاثیر بسزایی دارد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اشاره به انجام برنامه ریزی و تبیین طرح های لازم الاجرا برای مقابله با آلودگی ها افزود: کنترل تردد کشتی ها و بازرسی نحوه رعایت الزامات مقررات مربوط به حفاظت از محیط زیست دریایی توسط کشتی ها  به عنوان عملیات پیشگیری از آلودگی های نفتی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

 

راستاد تصریح کرد: پایش مداوم کشتی هایی که در دریاها تردد می کنند و نحوه مدیریت دفع مواد زائد این کشتی ها و همچنین حصول اطمینان از نحوه فعالیت کشتی ها تا جایی که منجر به آلودگی دریا نشوند از مهمترین اقدامات در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی در کلیه بنادر کشور است .

 

معاون امور دریایی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی جمع آوری آلودگی مواد نفتی در دریا را کاری بسیار دشوار خواند و اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تجهیزات متنوع و مختلفی را در بنادر کل کشور برای محدود کردن انتشار آلودگی های نفتی و جمع آوری آن از سطح دریا در اختیار دارد.

 

راستاد ارزش مالی تجهیزات مقابله با آلودگی های نفتی در بنادر کشور را رقمی افزون بر ۳۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی کشور آمادگی لازم برای مقابله با بروز هرگونه شرایط اضطراری را داشته و به صورت مستمر تمرینات آمادگی در راستای جمع آوری مواد نفتی از دریا را با استفاده از پرسنل متخصص انجام می دهد.

 

 مهندس چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در حاشیه برگزاری این اجلاس بیان کرد:

 

 نخستین اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران پس از لازم الاجرا شدن آن و با هدف اجرایی شدن پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه ای در مقابله با سوانح آلودگی نفتی(پروتکل آکتائو) و کارگروه پایش و ارزیابی محیط زیست دریایی و همچنین بررسی پیش نویس پروتکل پایش، ارزیابی، دستیابی و تبادل اطلاعات و با شعار خزر پاک و ایمن در گرو تعامل منطقه ای ، در بندرانزلی آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

 

کنوانسیون تهران در راستای مقابله با آلودگی های زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست دریای خزردر سال ۲۰۰۳ به امضاء پنج کشور ایران، جمهوری آذر بایجان، قزاقستان ، روسیه و ترکمنستان رسیده است.

 

 وی افزود : اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران در بندر انزلی در خصوص اجرایی شدن پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه ای در مبارزه با سوانح آلودگی نفتی(پروتکل آکتائو)

 

کارگروه پایش و ارزیابی محیط زیست دریایی

و بررسی پیشنویس پروتکل پایش، ارزیابی، دستیابی و تبادل اطلاعات در حال برگزاریست.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان مطرح کرد: با توجه به برگزاری اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران در خصوص اجرایی کردن پروتکل منطقه ای مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر با حضور نمایندگان کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین نمایندگان دستگاههای ذیربط ملی در گیلان، مانور ملی، منطقه ای (جستجو و نجات و جلوگیری از آلودگی های دریایی) در بندر انزلی برگزار خواهد شد.

 

 مهندس چراغی با اشاره به برگزاری مانور مقابله با آلودگی های زیست محیطی و ایمنی و نجات در روزهای ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ افزود : مسئولین کشوری، استانی و نمایندگانی از کشورهای حاشیه خزر در این مانور حضور خواهند داشت.

 

 وی تبیین اهمیت رعایت مسائل زیست محیطی ، ارتقای فرهنگ دریا و دریانوردی در کشور ، کاهش زمان امداد و نجات را از اهداف اجرای این مانور اعلام کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل