| کد خبر: 865 |

مدیرعامل رجاء:

تین نیوز | مدیرعامل رجاء با بیان اینکه فعلاً برنامه‌ای برای ورود به عرصه حمل کالا نداریم، گفت: در محل‌هایی که شرکت راه‌آهن امکانات و نیروی انسانی مناسب ندارد، رجاء در قالب قراردادی با راه‌آهن، این خدمات را به وکالت از راه‌آهن انجام می‌دهد.

سید حسن موسوی‌نژاد درباره پیشرفت تفکیک وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، بیان کرد: تفکیک رجاء از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از نظر تئوری تقریباً شفاف شده و مشخص است، چه وظایفی باید توسط رجاء و چه وظایفی توسط راه‌آهن انجام شود.
 
وی افزود: اما در محل‌هایی که راه‌آهن امکانات و نیروی انسانی مناسب ندارد، شرکت رجاء در قالب قراردادی با راه‌آهن این خدمات را به وکالت از راه‌آهن انجام می‌دهد و این کار ادامه دارد تا زمانی که سازوکار مناسب در راه‌آهن ایجاد شود و این دو بخش کاملاً از یکدیگر منفک شوند.
 
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء توضیح داد: البته از روز اولی که وارد رجاء شدم، اعلام کردم که واگذاری رجاء به سازمان تأمین اجتماعی شتاب‌زده بود، مقدمات اجرای این کار به خوبی فراهم نشد و هنوز هم این جابه‌جایی به طور کامل انجام نگرفته است.
 
وی تأکید کرد: در واقع‌ تأمین اجتماعی نمی‌داند که این شرکت را با چه میزان امکانات دریافت کرده است اما بازگشت رجاء به راه‌آهن هم در شرایط فعلی مناسب نیست.
 
موسوی‌نژاد ادامه داد: باید اشکالات نقل و انتقال رفع شود و در نهایت شرکت رجاء با مدیریت صحیح به سازمان تأمین اجتماعی بیاید و این نقل و انتقال ثبت تخصصی شود.
 
* تفاوت ساختاری حمل ریلی بار و مسافر  
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء درباره احتمال ورود رجاء به عرصه حمل بار توضیح داد: با تغییر در اساسنامه‌ شرکت رجاء که سال گذشته اعمال شد، رجاء به شرکت حمل و نقل ریلی رجاء تبدیل شد؛ با هدف اینکه این شرکت عملیات حمل کالا را نیز در کنار مسافر انجام دهد.
 
وی گفت: البته حمل ریلی بار با حمل ریلی مسافر از نظر ماهیت، زیرساخت و ناوگان متفاوت است و ترجیح می‌دهم اگر سازمان تأمین اجتماعی مایل است به عرصه حمل ریلی کالا وارد شود، شرکتی باری را خریداری کند.
 
موسوی‌نژاد تأکید کرد: اگر جابه‌جایی کالا در خط‌آهن به شرکت رجاء هم سپرده شود لازم است تشکیلاتی مجزا برای حمل بار در داخل این شرکت ریلی ایجاد شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل