| کد خبر: 69282 |

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت با بیان این‌که ریل‌گذاری خواف-مرز شمتیغ 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ریل‌گذاری این مسیر ریلی تا دهه فجر به پایان می‌رسد.


 مسعود نصرآزادانی درباره آخرین وضعیت احداث خط آهن خواف-هرات افزود: از خواف تا مرز شمتیغ حدود 76 کیلومتر است عملیات زیرسازی بخش داخل کشور تمام و عملیات روسازی نیز تا مرز بالاس‌‌ریزی و تراورس‌گذاری شده است، ریل‌گذاری مسیر پیشرفت 50 درصدی دارد که تا دهه فجر تمام می‌شود.

وی با بیان این‌که در مرز شمتیغ هیچ امکاناتی به لحاظ جاده٬ برق٬ آب و امکاناتی برای استقرار نیست، تصریح کرد: البته ایستگاه مرز شمتیغ پیش‌بینی و زیرسازی آن هم انجام شده ولی با توجه به این‌که هیچ امکاناتی در منطقه وجود ندارد ساخت ایستگاه زمان‌بر است. هم اکنون برای ساخت فاز یک در حال برنامه‌ریزی هستیم و زمان خاصی را نمی‌توان برای تکمیل آن اعلام کرد.

مسعود نصرآزادانی با بیان این‌که از شمتیغ تا جنو 40 کیلومتر است که ایران باید آنرا می‌ساخت، گفت: زیرسازی‌این مسیر آماده و مصالح روسازی نیز فراهم شده است. قرار بود به موازات این کار آن طرف مرز هم عملیات اجرایی پیش رود بر همین اساس با تکمیل بخش داخل کشور آن مسیر از مرز تا جنو نیز آماده می‌شود.

به گفته وی، افغانستانی‌ها باید از جنو تا هرات را می‌ساختند که تا امروز هیچ کاری انجام نداده‌اند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل