| کد خبر: 6382 |

وبلاگ تین نیوز، محسن پورسیدآقایی |  ایجاد تحول جدی و اساسی در حوزه مسافری مستلزم ایجاد هماهنگی، یکدلی و وفاق است.
تصمیم داریم ظرف 4 سال آینده، در بخش خطوط و توسعه خطوط، ناوگان باری و مسافری تحول اساسی صورت دهیم و با افزایش تقریبا دو برابری ظرفیت، میزان جابجایی مسافر را از 27 میلیون نفر در سال جاری به حدود 40 میلیون نفر در سال 96 برسانیم. 
لازمه رسیدن به چنین رشدی، غیر از بخش های زیربنایی، توسعه ناوگان است زیرا ناوگان ریلی بسیار فرسوده است و طی سال‌های قبل قراردادهای جدید در زمینه توسعه ناوگان مسافری وجود نداشته است.
در حال حاضر متوسط عمر ناوگان مسافری 30 سال است. در سال آینده واگن های فرسوده از جمله دلیجان از سیر خارج خواهد شد و واگن های دست دوم خارجی به شرطی اجازه ورود به شبکه ریلی خواهند داشت که جایگزین واگن های فرسوده فعلی شوند.
سیاست راه آهن نوسازی ناوگان مسافری و برنامه ریزی ما رساندن عمر متوسط ناوگان مسافری به 16 سال طی 8 سال آینده است.
طی دو سال آینده نیز هر سال 40 لکوموتیو به ناوگان ریلی اضافه می شود که در این صورت در این زمینه کمبود جدی نخواهیم داشت.
 ورود حدود 700 واگن مسافری به شبکه ریلی کشور نیز یکی از برنامه های راه آهن است که برای این کار تمهیداتی از قبیل اعطای وام با سود بسیار پایین و حمایت از شرکتهایی که اقدام به خرید واگن مسافری نمایند در نظر گرفته شده است.

برگرفته از خبر روابط عمومی

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل