| کد خبر: 43831 |

وبلاگ تین نیوز، محسن پورسید آقایی | برای موفقیت کریدور عشق آباد باید زمان و هزینه را قبل از هر چیز مشخص کنیم. 
مصرف کنندگان کالا برای حمل و نقل، به دو عنصر زمان و هزینه نیاز دارند و برای موفقیت این کریدور باید زمان و هزینه را قبل از هر چیز مشخص کنیم. 
جابجایی کالا در ایران از مسیر سرخس به بندر عباس 4 روز صورت می گیرد، این میزان قابل کاهش به 3 روز است و با مشخص شدن زمان بندی، می توان زمان تحویل کالا به صاحبان و فورواردرها را اعلام کرد. 

همچنین با همکاری ترکمنستان و قزاقستان مشخص شد که در مجموع حمل کالا از گوستانای تا بندرعباس، 10 روز زمان لازم است. باید تعرفه های مشترک میان کشورهای عضو کریدور مشخص شود زیرا تخفیفات مجزای کشورها کفایت نمی کند و این تعرفه باید متناسب با خود مسیر در هر کشور مشخص شود.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال 2014 در مرز سرخس 50 درصد افزایش عملکرد ترانزیتی داشته است و این ظرفیت قابل افزایش تا 2 برابر این میزان است و امروز بخش عظیمی از کالای پنبه ایران ترانزیت می شود. 

برگرفته از خبر تین نیوز

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل