| کد خبر: 43829 |

وبلاگ تین نیوز، محسن پورسید آقایی |  توسعه روابط با کشورهای شمال شرق برای ایران در اولویت است و برای تحقق بخشیدن به این روابط باید کانال‌های اقتصادی فعال شوند و حمل و نقل در مرکز اقتصاد کشورها قرار گیرد. مسلما بدون حمل و نقل سریع و روان امکان توسعه حمل بار به این کشورها فراهم نمی‌شود. 

این همکاری‌ها را در گذشته با راه آهن سرخس شروع کردیم و امروز با اتصال راه آهن اینچه برون می‌توان این همکاری‌ها را توسعه داد. آینده روابط اقتصادی بین این سه کشور با وجود خط کریدور جدید بسیار درخشان است و ما نیاز داریم که مرتب مسایل را در کنار هم حل کنیم. 

عزم و ارداه جدی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان کاملا مشهود است و هیچ مانعی جلوی همکاری توسعه ما را نمی‌گیرد، مسایل فنی و جزیی در سایه عزم دولت‌ها حل خواهند شد و ما به عنوان روسای سه کشور وظیفه توسعه حمل و نقل بین سه کشور را داریم.

برای جذابیت ترانزیت در کریدور شرق دریای خزر تعرفه حمل و نقل هر تن کیلومتر بار را 120 دلار پیشنهاد می‌کنم، این نرخ نسبت به مسافت هر کشور تقسیم می‌شود و در آینده هم بر اساس رونق می‌توانیم آن را افزایش یا برای رقابت، آن‌را کاهش دهیم. تعرفه مشترک مبدا و مقصد به معاونان راه آهن سه کشور سپرده می‌شود و هر عددی که آن ها تعیین کردند مورد عمل قرار می‌گیرد.


برگرفته از خبر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل