| کد خبر: 43829 |

وبلاگ تین نیوز، محسن پورسید آقایی |  توسعه روابط با کشورهای شمال شرق برای ایران در اولویت است و برای تحقق بخشیدن به این روابط باید کانال‌های اقتصادی فعال شوند و حمل و نقل در مرکز اقتصاد کشورها قرار گیرد. مسلما بدون حمل و نقل سریع و روان امکان توسعه حمل بار به این کشورها فراهم نمی‌شود. 

این همکاری‌ها را در گذشته با راه آهن سرخس شروع کردیم و امروز با اتصال راه آهن اینچه برون می‌توان این همکاری‌ها را توسعه داد. آینده روابط اقتصادی بین این سه کشور با وجود خط کریدور جدید بسیار درخشان است و ما نیاز داریم که مرتب مسایل را در کنار هم حل کنیم. 

عزم و ارداه جدی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان کاملا مشهود است و هیچ مانعی جلوی همکاری توسعه ما را نمی‌گیرد، مسایل فنی و جزیی در سایه عزم دولت‌ها حل خواهند شد و ما به عنوان روسای سه کشور وظیفه توسعه حمل و نقل بین سه کشور را داریم.

برای جذابیت ترانزیت در کریدور شرق دریای خزر تعرفه حمل و نقل هر تن کیلومتر بار را 120 دلار پیشنهاد می‌کنم، این نرخ نسبت به مسافت هر کشور تقسیم می‌شود و در آینده هم بر اساس رونق می‌توانیم آن را افزایش یا برای رقابت، آن‌را کاهش دهیم. تعرفه مشترک مبدا و مقصد به معاونان راه آهن سه کشور سپرده می‌شود و هر عددی که آن ها تعیین کردند مورد عمل قرار می‌گیرد.


برگرفته از خبر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل