| کد خبر: 412 |

تین نیوز |  مدیرعامل سابق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در واکنش به اظهارات مدیرعامل کنونی این شرکت،گفت: برای اجرای این پروژه مصوبه دولت دهم را اخذ کردیم و تمام اقدامات انجام شده برای عملیاتی شدن این پروژه بر اساس قانون انجام شده است.
 
احمد صادقی افزود:‌ تفاهمنامه اجرای راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد بر اساس قانون منعقد شد و این‌که گفته می‌شود این پروژه دارای اشکال است، صحت ندارد.
 
وی در واکنش به این‌که اعلام شده در تفاهمنامه تنها قسمتی از پروژه در حد 300 کیلومتر در نظر گرفته‌ شده است، اظهار کرد: به فرض این‌که ما تفاهمنامه 300 کیلومتر از این راه‌آهن را امضا کردیم، آقایان بقیه این پروژه را بسازند.
 
معاون سابق راه و شهرسازی ادامه داد: طرح‌های حمل‌ونقل به‌خصوص پروژه‌های ریلی از جمله پروژه‌های بزرگی هستند که ممکن کار ساخت آنها در یک دولت آغاز شود، اما در دولت‌های بعدی پروژه به بهره‌برداری برسد. به‌عنوان مثال آزادراه تهران-شمال در دولت دوم سازندگی آغاز شد، اما پس از گذشت 18 سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
 
صادقی تاکید کرد: ما وظیفه خود را در وزارت راه و شهرسازی در خصوص راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد انجام داده‌ایم، حالا نوبت به دولت یازدهم رسیده که به وظیفه خود در این زمینه عمل کند. آنها اختیار دارند مصوبه قانونی دولت قبلی در این زمینه را لغو کنند و هر کاری دوست دارند انجام دهند.
 
به گزارش تسنیم، به‌دنبال تقدیم طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به سبب توقف ساخت راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل شنبه هفته جاری از برگزاری نشستی با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس خبر داد. علی نورزاد در خصوص این جلسه گفت: تفاهمنامه اولیه‌ای که برای احداث پروژه راه‌آهن به امضای کنسرسیوم ایرانی و خارجی رسیده دارای اشکالاتی است که رفع این ایرادات و طی شدن فرایند تبدیل تفاهمنامه به قرارداد، از جمله اقداماتی است که در طی این مدت صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: در تفاهمنامه اولیه درصد مشارکت طرف ایرانی 40 درصد درنظر گرفته شده که برخلاف قانون استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی است. ابعاد کامل این پروژه و طول حدود 630 کیلومتری آن هم در تفاهمنامه اولیه ذکر نشده و تنها قسمتی از پروژه  در حد 300 کیلومتر درنظر گرفته‌اند. ضمن اینکه در زمان امضای تفاهمنامه مطالعات جامعی برای این طرح انجام نشده است.
 
نورزاد افزود: با شروع کار دولت یازدهم کمیته‌ای از طرف مقام عالی وزارت در وزارتخانه برای ساماندهی بحث فاینانس تمام پروژه‌های دردست اقدام و از جمله این پروژه تشکیل شده و مساله تامین منابع آن به صورت اصولی درحال تدوین است. در جلسه‌ای که با امضا‌کنندگان استیضاح داشتیم توضیح کاملی درباره مراحل اجرای این طرح داده شد.
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل