| کد خبر: 39162 |

تین نیوز | در این مقاله به دو تجربه داخلی اشاره شده که در زمان خود در زمره تکنولوژی قطارهای پر سرعت و تکنولوژی روز قرار داشته اند. قطارهای توربوترن و قطارهای پردیس. این دو تجربه از نظر بهره برداری و نظام نگهداری و تعمیرات شکست خوردند و هیچگاه سرویس دلخواهی را ارائه نکردند.

این مقاله ضمن توجه دادن به این دو تجربه، قطار سریع السیر را از نظر ویژگی های فنی، اقتصاد حمل و نقل مسافری در ایران، فرهنگ بهره برداری در بخش مسافری کشور و کیفیت جذب تکنولوژی های نو با قطارهای سنتی مقایسه می کند و دیدگاه عمومی نسبت به تکنولوژی قطار پر سرعت را زیر ذره بین برده است. با توجه به ویژگی های شمرده شده برای قطار پر سرعت، جایگاه توسعه قطار پر سرعت در سیاهه پروژه های ملی مورد سوال قرار گرفته است.

این مقاله با توجه به اینکه امروز تفکر راه اندازی قطار سریع السیر در ایران قوی تر از گذشته است، سوالاتی را پیش روی حامیان  قطار پر سرعت قرار می دهد که بدون پاسخ دادن به آنها خطر تکرار شکست دو پروژه قبلی برای قطارهای سریع السیر جاری و آتی وجود دارد.

برای دریافت من کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل