| کد خبر: 21948 |

تین نیوز |  
چکیده مقاله :
 اطلاع از كشش تقاضا، علاوه بر این كه قدرت تصمیم گیری و انتخاب عرضه كنندگان خدمات را افزایش می دهد، می تواند قدرت و توان انعطاف عرضه كننده (از جمله عرضه كننده خدمات ریلی) در مقابل تامین كنندگان مواد اولیه را نیز مشخص كند. اگر سازمان راه آهن از اثر هر یك از عوامل موثر بر تقاضای خدمات نهایی ریلی و كشش آنها اطلاع داشته باشد، زمینه های مناسب تری را برای تصمیم گیری درباره عرضه زیربنا و نیز تعیین قیمت دسترسی، در اختیار خواهد داشت. در این مقاله با مروری بر مطالعات انجام شده درباره كشش های تقاضای بار و مسافر در كشورهای مختلف، مدل های گوناگونی برای تقاضای حمل و نقل ریلی در ایران تخمین زده شده است. تقاضای بار و مسافر در این مدل ها، تابعی از قیمت، قیمت شیوه های حمل و نقل جانشین، جمعیت، مقدار تولید (براساس ارزش افزوده)، ارزش افزوده بخشی، فاصله و نظیر آنها است. مقادیر كشش برآورد شده با مطالعات مشابه تا حد زیادی سازگار است و حاكی از بی كشش بودن (نداشتن حساسیت مقدار به قیمت) تقاضای مسافرت با راه آهن به صورت تابعی از كرایه، فاصله، جمعیت و جایگزینی آن با سفر جاده ای (با اتوبوس) است. همچنین تقاضای حمل بار با راه آهن به صورت تابعی از فاصله بی كشش است. به عبارت دیگر، با تغییرات فاصله، مقدار تقاضا برای حمل بار تقریبا ثابت است.
 
دریافت فایل

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل