| کد خبر: 112537 |

تین‌نیوز|

احداث خطوط جدید راه‌آهن، یکی از مهم‌ترین شاخه‌های خدمات مهندسی شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن محسوب می‌گردد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در حال حاضر توان سالانه شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) برای احداث خطوط جدید 1000 کیلومتر است. این عملیات به‌صورت بالاستی یا بدون بالاست (خطوط اسلب تراک که معمولاً خطوط قطار شهری با این روش احداث می‌شود) انجام می‌پذیرد که تاکنون بیش از 10000 کیلومتر از خطوط شبکه سراسری راه‌آهن توسط این شرکت در اقصی نقاط کشور، احداث شده است.

روسازی خطوط بالاستی معمولاً با یکی از سیستم‌های عملیاتی به شرح ذیل انجام می‌گردد:1 سیستم 100 درصد مکانیزه با ماشین ریلگذار و ریل طویل با مونتاژ خط مستقیماً در مسیر با ظرفیت روزانه 1500 متر در یک شیفت کاری، 2: سیستم مکانیزه پانل گذار با مونتاژ خط در کارگاه مرکزی با ظرفیت یک کیلومتر در هر شیفت کاری و 3: سیستم نیمه مکانیزه پانل گذاری و مونتاژ در کارگاه مرکزی یا در محل کار با ظرفیت حدوداً 500 متر در یک شیفت کاری.

پس از انجام عملیات ریل‌گذاری، عملیات بالاست ریزی، رلواژ اولیه و ثانویه و هم‌زمان با آن نصب علائم خطوط، جوشکاری درز ریل و درنهایت رلواژ نهایی خط توسط ماشین‌آلات مکانیزه انجام می‌پذیرد.
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل