| کد خبر: 93337 |

تین‌نیوز| مدیرکل دفتر مشارکت ها و جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی از تحول در آزادراه‌های کشور‌ خبر داد و گفت: ۱۷ بزرگراه کشور به طول ۳۰۹۳ کیلومتر به آزاد راه تبدیل می‌شوند.
 

مهدی حیدری با بیان اینکه امکان تبدیل بزرگراه به آزادراه در مسیرهای دارای توجیه فنی و اقتصادی میسر می‌شود، گفت: پس از تصویب تبصره ۶ قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، این وزارتخانه توانست طی سه ماه این قانون را به مرحله اجرا بگذارد.

وی با اعلام خبر اینکه در قالب توسعه و تکمیل شبکه آزادراهی کشور فراخوان عمومی شناسایی سرمایه‌گذران برای تبدیل ۴بزرگراه کشور به آزادراه منتشرشده است، تصریح کرد: مهلت فراخوان مذکور برای احداث هزار و ۱۵۲ کیلومتر آزادراه تا یازدهم تیرماه است.

حیدری توضیح داد: براین اساس بزرگراه نایین - اردستان- اردکان- یزد- انار به طول ۳۸۰ کیلومتر، بزرگراه اهواز-اندیمشک به طول ۱۳۵ کیلومتر، بزرگراه بندرعباس – سیرجان- انار به طول ۵۱۰ کیلومتر و بزرگراه باغچه – تربت حیدریه به طول ۱۲۷ کیلومتربه آٰزادراه تبدیل خواهند شد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه آزادراه‌ها به دلیل کیفیت سرعت و استانداردهای ایمنی از اهمیت بالایی دربخش حمل و نقل جاده‌ای، ترانزیت و کاهش سوانح برخورداراست، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای ارتقای ۱۳ بزرگراه دیگر کشور به آزاد‌راه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه احداث آزادراه های مذکوربراساس آورده بخش خصوصی تامین مالی می‌شود و بارمالی بردوش دولت نمی گذارد، گفت: فراخوان احداث آزادراه های میاندوآب – کرمانشاه، قوچان –بجنورد، باغچه ـتربت حیدریه، کنارگذر-گرگان، کنارگذر-بندرانزلی، بویین زهرا- ساوه، سلفچگان-کنارگذر شمالی اراک، کنارگذر سنندج، کنارگذر درود، شیراز- فیروز آباد، شیراز- سیرجان، شیراز- بوشهر و مسیر بندر شهید رجایی جهت جذب سرمایه‌گذار و انتخاب پیمانکار به تدریج منتشر خواهد شد.

مدیرکل دفتر مشارکت ها و جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: طول  ۱۷ آزادراه مذکور ۳۰۹۳ کیلومتر خواهد بود که در صورت احداث با احتساب آزادراه‌های موجود و در دست ساخت و مطالعه به بیش از ۷۶۰۰ کیلومتر می‌رسد.

حیدری احداث آزادراه ها را  از شاخص‌های توسعه کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به وسعت و موقعیت استراتژیک کشورمان در ترانزیت ارتقای شبکه آزادراهی از اهمیت خاص برخوردار است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل