| کد خبر: 91871 |

تین نیوز | همانطور که بارها اعلام شده است خط‌مشی وزارت راه و شهرسازی، پرهیز از دخالت در امور سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌هاست.

ما در امور سازمان‌ها دخالتی نداریم و استقلال آنها را محترم شمرده‌ایم. وظایفی که براساس قانون برای وزارت راه و شهرسازی معین شده در ۳ محور کلی هدایت، حمایت و نظارت خلاصه شده است.

در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکلات موجود نظام مهندسی ساختمان که ریشه در گذشته داشته و اکنون خود را نشان داده، اقداماتی در نظر گرفته است که ارتباط مستقیم با ارکان اصلی سازمان (به روش برگزاری نشست‌های پی در پی و منظم) گام نخست آن محسوب می‌شود.

ارتباط منسجم و مستقیم وزارت راه و شهرسازی با ارکان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور امری مفید و بسیار تاثیرگذار است. چنین اقداماتی موجب وجود صمیمیت بین شرکت‌کنندگان شده و موجب ارائه آموزش‌های لازم برای تمامی سمت‌ها و افراد در جایگاه‌های مختلف می‌شود. این مسائل در رفع مشکلات موثر خواهد بود. تنظیم شیوه‌نامه ویژه برای عملکرد تمامی بخش‌ها از جمله بخش بازرسی، پیشنهاد و اقدامی خوب در این زمینه است. ما باید نقشه راهی برای بخش‌های گوناگون داشته باشیم تا افراد چگونگی و میزان وظایف خود را دانسته و براساس آن عمل کنند.

بازرسان نظام مهندسی نیز باید نظارت داخلی بی‌طرفانه همراه با حفظ ادب و احترام در سازمان‌ها داشته باشند. بازرس به هیچ عنوان حق دخالت در امور اجرایی مدیران را نخواهد داشت. اعلام تخلفات هر بخش به نهادهای نظارتی بالاتر، دقت در زمینه انجام و رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌ها در سازمان‌ها، رعایت حقوق اعضا به میزان یکسان در بخش‌های گوناگون و بررسی صحت اطلاعات مدیران از وظایف بازرسان محسوب می‌شود. دسترسی به اطلاعات، اطلاع از تصمیمات مدیران و شرکت در جلسات هیات‌مدیره و مجمع از حقوق آشکار بازرسان در سطح سازمان‌هاست. باوجود این حقوق و حضور این افراد در جلسات، اجازه دخالت در امور اجرایی و تصمیمات سازمان‌ها به هیچ عنوان برای بازرسان صادر نشده است. در واقع دو موضوع دخالت و نظارت بسیار باریک و به هم نزدیک هستند که باید به آنها توجه کنیم.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل