| کد خبر: 131151 |

تین‌نیوز | 

وبلاگ عباس آخوندی-در این چند سالی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشته‌ام، اتصال خوزستان به فلات مرکزی همواره مورد توجهم بوده‌است. این کریدور از هر منظری دارای اهمیت است زیرا با عبور از زاگرس و مناطق پرجمعیت چهارمحال و بختیاری و شمال خوزستان، دو کانون اقتصادی و جمعیتی بسیار مهمِ ایران را در دو سوی زاگرس به یکدیگر وصل می‌کند.

عبور از زاگرس از حیث فنی بسیار سخت و از منظر مالی، بسیار پرهزینه است اما برای توسعه و حفظ یکپارچگی سرزمینی ایران، اقدامی ضروری است. از ابتدای پذیرش مسئولیت تلاش کردم در جهت ارتقای سطح خدمت این محور مواصلاتی اقدام کنیم. از همین‌رو، اجرای طرح‌های چهار بانده کردن این محور طولانی در خوزستان و همچنین در استان چهار محال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت.

واقعیت آن است، منابع عمومی بودجه برای اتصال ایذه به لردگان به طول حدود 270 کیلومتر کفاف نمی‌کرد. با تعدادی از سرمایه‌گذران برای انجام یک سرمایه‌گذاری حدود 5000 میلیارد تومانی در جهت اجرای یک آزادراه، صحبت و تفاهم‌ کردیم.

بحمدالله دیروز هیات وزیران با پیشنهاد من موافقت کرد و این یکی از «بزرگترین آرزوهای من»، اولین مقدمه لازم جهت اجرایی شدن آن فراهم آمد. بلافاصله، اقدامات بعدی برای عقد قرارداد و تشکیل شرکت آزادراه ایذه-لردگان و طراحی مهندسی و اجرای آن آغاز خواهد شد.

باید سفارش و تاکید کنم که از آغاز موضوع معماری جاده در دستور کار مشاور طرح قرار گیرد. قطعا این محور افزون بر ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی آن، از زیباترین محیط‌های طبیعی با ارزش بصری فراوان عبور می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است و توجه به زیبایی آن، می‌تواند جذابیت بیشتری به این محور بدهد.

امید است بتوانیم یک جاده تاریخی با ارزش‌های ‎معماری اجرا کنیم و به یادگار به تاریخ ایران بسپاریم تا مردمان با عبور از آن لذت ببرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد کریمی 0 0

    فقط ای کاش در طراحی این مسیر شهرهای ایذه و دهدز حذف شوند و یک جاده از باغملک به سادات حسینی(زراس) کشیده شود. در این صورت مسیر حدود 2 ساعت کوتاه می شود.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین