| کد خبر: 162751 |

شرحی بر تعارض منافع شهروندی در بخش هوایی

طول و عرض صنعت هواپیمایی کشوری در یک نگاه اجمالی از فرودگاه مهرآباد، بلوار معراج به عنوان بخش دولتی تا بلوار شهید نفیسی اکباتان در قالب بخش خصوصی می‌باشد که دو نکته مهم در این محدوده نهفته است.

تین نیوز

روح‌الله فلاح تبار: ابلاغ دستورالعمل اجرایی منع قبول منافع متعارض در وزارت راه و شهرسازی جای بسی خرسندی است. اگر چه روی سخن دستورالعمل با دارندگان پروانه اشتغال در سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام کاردانی ساختمان می‌باشد اما در بخش هواپیمایی کشور با نوعی دیگر از این تعارض منافع روبرو هستیم که در تعریف واژه مذکور نمی‌گنجد ولی عملا همان اتفاق و نتیجه را رقم می‌زند و موجب خدشه‌دار شدن سلامت اداری، عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای و حقوق شهروندی می ‌شود.

طول و عرض صنعت هواپیمایی کشوری در یک نگاه اجمالی از فرودگاه مهرآباد، بلوار معراج به عنوان بخش دولتی تا بلوار شهید نفیسی اکباتان در قالب بخش خصوصی می‌باشد که دو نکته مهم در این محدوده نهفته است.

 اول اینکه در محدوده بلوار معراج(بخش دولتی) افراد بین شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمائی کشوری به عنوان دستگاه نظارتی، جابجا می‌شوند و علاوه بر ارتباطات کاری گاهی از خرید و قرض دادن ساختمان تا بیمه، مهدکودک و... دریغ نمی‌شود که این موارد، مقوله نظارت را خدشه‌دار می‌کند.

 نکته دوم اینکه بلوار شهید نفیسی از بازنشستگان بخش دولتی بلوار معراج، البته به شرط رضایت برای بازنشستگی اداره می‌شود تا از خدمات ارتباط آنها و منافع متعارض بین فردی و گروهی برای راهبری بخش خصوصی استفاده گردد.

در این میان یک مهمان ناخوانده مانند برف تمام معادلات را به هم می‌ریزد و مقوله منافع_متعارض در بخش دولتی، نظارتی و خصوصی بر ضعف مدیریت‌ها از مانور برف روبی تا اقدام در میدان عمل، سرپوش می‌گذارد و آنچه مغفول می‌ماند حقوق شهروندی است که رئیس جمهور محترم بر آن تاکید دارند.

منبع: کانال اختصاصی روح‌الله فلاح تبار
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.