| کد خبر: 124146 |

تین‌نیوز| وبلاگ علی عابدزاده- فضای مالی کشور امکان ورود هواپیمای نو را به شرکت‌های هواپیمایی نداده است لذا ناچار به ورود هواپیماهای ارزان قیمت هستند.

شرکت‌های هواپیمایی توانمندی‌های مالی متغیری دارند و ساختارهای مالی کشور فضا را برای اینکه ایرلاین‌ها بتوانند از آن استفاده کنند ایجاد نکرده است به همین جهت مجبورند متکی به منابع مالی خودشان باشند و طبیعتا ناچارند به سمت هواپیماهای ارزان قیمت بروند.

 سازمان هواپیمایی کشور محدودیت‌‌هایی را در خصوص ورود هواپیما به کشور اعمال کرده است و اجازه ورود هواپیما با سن بسیار بالا را نخواهد داد.

 در همین راستا شرکت‌های هواپیمایی ناچار به خرید هواپیماهای دست دوم هستند و این امر مغایر سیاستی که ما دنبال می‌کنیم نیست.

شرکت‌های هواپیمایی با توجه به نیازهای بازرگانی خودشان اقدام به خرید هواپیما می‌کنند و امیدوار هستیم فضای مالی کشور این اجازه را بدهد تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند در ساختار بین‌المللی تامین منابع مالی کنند.

در این رابطه شرکت‌های هواپیمایی را خیلی محدود نکرده‌ایم، و هر هواپیما را به صورت تکی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

 در شرایط فعلی نمی‌توان خیلی روی سن هواپیما تاکید داشت.

 شرکت‌های هواپیمایی مذاکراتی را برای خرید هواپیما از جمله سوخو، شرکت کانادایی و برزیلی داشته‌اند و زمانی که مذاکرات آنها به نتیجه نهایی برسد به سازمان هواپیمایی کشور اعلام خواهد کرد و سازمان برای صدور مجوز اقدام خواهد کرد.

مذاکرات ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما با شرکت‌های سازنده هواپیما هم‌چنان ادامه دارد.

 در یکسال اخیر تعدادی متقاضی ورود به بازار حمل‌ونقل هوایی بوده‌اند اما صدور مجوز نهایی برای تاسیس منوط بر ورود هواپیما بوده است.

موافقت اولیه را صادر کرده‌ایم و آنها در تلاش برای ورود هواپیما به کشور هستند.

برگرفته از خبر تین نیوز

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل