| کد خبر: 88716 |

تین نیوز | قسمت مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مجرب‌ ترین مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما در منطقه است.

 
قسمت مهندسی و تعمیرات هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران دارای توانایی انجام انواع تعمیرات سبک و سنگین هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷، ۷۲۷، ۷۴۷، ایرباس ۳۲۰، ۳۰۰، ۳۰۰-۶۰۰، ۳۱۰-۲۰۰، ۳۱۰-۳۰۰ و فوکر ۱۰۰ است.  
 
این قسمت بیش از ۱۷۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و مجرب در اختیار دارد که توان انجام بازرسی‌ها، تعمیر و نگهداری هواپیما و سایر قطعات الکتریک، الکترونیک، الکترومکانیک، ابزار دقیق و کامپیوترهای هواپیما و بازرسی‌های غیر مخرب N. D. T را دارند.
 
توانایی‌های فنی، امکانات و تجهیزات قسمت مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط مراجع رسمی و معتبر بین المللی مورد تایید قرار گرفته و در حال حاضر قسمت مزبور دارای گواهینامه تعمیر و نگهداری هواپیما از سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران IRI -CAO است.  
 
ضمناً برگزاری دوره‌های پایه برق و الکترونیک و موتور و بدنه هواپیما و همچنین دوره‌های تایپ کلیه ناوگان هما در مرکز آموزش فنی مهندسی و تعمیرات قابل ارائه و اجرا است. 

در اختیار داشتن کارکنان متخصص و مجرب همراه با امکانات و تجهیزات مناسب و گواهینامه‌های معتبر در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما قسمت مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را قادر ساخته تا در کنار انجام تعمیرات دوره‌ای و سنگین هواپیماهای ناوگان خود، امکان ارایه خدمات فنی – مهندسی به سایرشرکت‌های هواپیمایی را نیز داشته باشد. 

بخش اعظم فعالیت‌های قسمت مهندسی و تعمیرات در تهران مستقر است البته در کنار آن در کلیه شهرهای داخلی و خارجی که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها پرواز می‌نماید امکانات و تجهیزات فنی مناسب و کافی برای ارایه خدمات فنی به هواپیما‌ها و تامین سلامت پرواز‌ها وجود دارد.
 
طی یک بازدید ، تصاویر اختصاصی از آشیانه انقلاب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای پهن پیکر استفاده می شود تهیه کرده است.

در این آشیانه تعمیرات هواپیمای پهن پیکر 747 که دارای حدود 6 میلیون قطعه است انجام می شود.
 
این هواپیمای غول پیکر توانایی حمل بیش از 400 مسافر در مسیرهای بالای 10 هزار کیلومتر داراست.طول بدنه 747 در حدود 70 متر ، عرض بدنه آن 6.1 متر و ارتفاع دم آن تا زمین 19 متر است.
 
تعمیرات و نگهداری این هواپیما به تجهیزات ویژه و پرسنل متخصص نیاز دارد.

پرسنل بخش فنی – مهندسی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش بومی و توان داخلی توانسته اند در تمام سال های تحریم ، تعمیرات این هواپیما را بالاترین استاندارد در کشور انجام دهند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل