| کد خبر: 878 |

تین نیوز | سال‌های متمادی است که مراقبین پرواز از مشکلات معیشتی خود سخن می گویند و از عدم پیگیری مشکلاتشان توسط مسئولان مرتبط گله‌مندند. با تغییراتی که در مدیریت بخش هوایی کشور به وجود آمده امیدواری‌هایی در خصوص برطرف شدن این مشکلات به وجود آمده اما به نظر می‌رسد هنوز اقدامی عملی مناسبی در این بخش صورت نگرفته است.

1- آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ از اردیبهشت ۹۳
تین نیوز | يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محوری ترین بخش کارگروه حمل و نقل است از اجرایی شدن متنوع سازی و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از اردیبهشت سال آینده خبر داد.
عباس آخوندی در حاشیه ششمین کنفرانس توسعه نظام تأمین مالی گفت: در بحث هدفمندی یارانه ها، کارگروه حمل و نقل 3 جلسه برگزار کرده که یکی از موضوعات مورد طرح در این جلسات، بحث قیمت ها بوده است... 
مطلب کامل

نظر |جناب وزیر به داد مراقبت پرواز برسید
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۱در مورد این مطلب:
جناب وزیر محترم راه،مسئولین محترم
آیا می دانستید با این همه سرمایه گذاری‌ها و تلاش‌هایی که برای بهبود ناوگان هوایی کشور دارید انجام می‌دهید کنترل هواپیماها را به دست کنترلرهایی سپرده‌اید که هیچ انگیزه‌ای برایشان باقی نمانده و سیستم مراقبت پرواز مثل یک میوه دارد از درون خراب می‌شود؟
آیا می‌دانستید که شوربختانه سوانح هوایی بعدی در کشور ممکن است از بابت مشکلات کنترلرهای مراقبت پرواز باشد؟
آیا می‌دانستید که وضعیت مراقبت پرواز از وضعیت قرمز هم گذشته و با مشکلاتی که کنترلرها با آن دست به گریبان هستند هر لحظه باید منتظر یک فاجعه هوایی باشیم؟
جناب وزیر بله همه چی آرومه! مشکلات خوابیدن!
ولی حرف راست را از کسانی بپرسید که با پوست و گوشت و استخوانشان دارند این خطرات را لمس می‌کنند و هرچی فریاد تا حالا زدند به جایی نرسید.
ولله اوضاع خیلی خراب است و آن کسانی که باید کاری بکنند به خاطر اینکه با پست مدیریتی بازنشسته بشوند چشم‌هایشان را روی مشکلاتی که خودشان درست کردند، بستند.
مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود.
این همه اسناد و تاکیداتی که تمامی سازمان‌های بین المللی در مورد مراقبت پرواز می‌کنند تک تکشان با ریخته شدن خون صدها مسافر در اثر سوانح هوایی نوشته شده است.
دریغ که ما آن سوانح را با این بی تدبیری‌های خودمان تکرار کنیم آن هم با این سابقه درخشان مراقبت پرواز و کنترلرهای فداکار کشورمان که تا حالا از بروز صدها سانحه مسلم هوایی جلوگیری کردند و هیچ اشتباهی که منجر به سانحه بشود نداشتند.
این بی توجهی‌ها به این همه سند و مدرک و تاکید بر نقش بی‌همتای مراقبت پرواز که جان هزاران نفر به عملکرد آنها بستگی دارد نتیجه‌ای جز غم و حسرت بعد از فاجعه نخواهد داشت.
این را بگذارید روی حساب وظیفه اخلاقی و حرفه‎ای که افراد در مقابل دیگران خودش را مسئول حساب می‌کند و نه به خاطر مال دنیا.
950 نفر کنترلری که  جان و عمرشان را برای ایمنی گذاشتند نباید این همه مشکل داشته باشند!
شما از کنترلری که با حق شیفت 500 تا تک تومن به ازای هر شیفت دارد کار می‌کند انتظار پروازی ایمن دارید؟ قضاوت را به خودتان می‌سپاریم. مشکلات هواپیماهای ما مشکلاتی هستند که خودشان را خوب نشان می‌دهند ولی آیا این مشکلات پنهان را هم کسی می‌بیند؟
کاش ما هم می‌توانستیم مثل خیلی‌ها بی تفاوت باشیم و اینقدر حرص و جوش نمی‌خوردیم !
جناب وزیر به داد مراقبت پرواز برسید.!
ای کاش که حرف ما رآ آدم‌های با وجدان به شما برسانند.

نظر |وجدان؛ گمشده امروز ماست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۲ در مورد این مطلب:
کنترلر عزیز، وجدان؛ گمشده امروز ماست. وزیر محترم اگر فکر شما بود یک متخصص را که سابقه هوانوردی داشت، شرکت فرودگاه‌ها می‌آورد نه کسی که برایش دیگران تصمیم می‌گیرند و او منفعل. اینها فکر می‌کنند شرکت فرودگاه‌ها فقط کارش عمرانی است، و در اتاق‌هایشان و گوش‌هایشان برای شنیدن عمرانی‌ها و ظاهرسازها باز و تیزه و خبر از نگرانی جان مردم، مشکلات معیشتی و... ندارند. مدیران محترم عافیت طلبی و دنیاطلبی، رسم روزگار و نیاز امروز ما نیست.

2- سقوط جت فالکون سازمان هواپیمایی در آب‌های خلیج فارس
تین نیوز | دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...یک فروند هواپیمای جت فالکون سازمان هواپیمایی کشوری، در آب های خلیج فارس سقوط کرد. شامگاه دوشنبه، 12 اسفندماه، یک فروند جت فالکون هشت نفره متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری که بر فراز جزیره کیش در حال پرواز بود، در سواحل شرقی این جزیره، در محدوده ساحل مرجانی در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد... 
مطلب کامل

نظر |پرواز با هواپیمای چهل ساله امکان بروز فاجعه را قریب الوقوع ساخته بود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۳در مورد این مطلب:
پرواز با هواپیمای چهل ساله به عنوان تنها هواپیمای وارسی سیستم‌های کمک ناوبری کشور امکان بروز فاجعه را قریب الوقوع ساخته بود. اما خلبان جلیلی جانش را در راه هدف مقدسش از دست داد و باز ما همه چیز را و او را فراموش خواهیم کرد و تاریخ بیرحمانه تکرار خواهد شد. 

3- ابهام در علت سقوط یک فروند فالکن 20 در کیش
تین نیوز | سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...با توجه به این‌که همه رسانه‌ها اعلام کردند که یک فروند فالکن 20 در کیش سقوط کرده اما هنوز مسئولان خبری از علت این سانحه نداده‌اند. هرچند گمانه‌زنی‌هایی در خصوص عمر فعالیت این نوع هواپیماها و بالا رفتن سن آنها در ایران ادامه دارد اما برخی تحلیلگران صنعت حمل و نقل هوایی ایران می‌گویند با توجه به این‌که این هواپیما متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری بوده و این سازمان دارای هواپیماهای مناسبی برای تست فرودگاهها دارد لذا این موضوع می‌تواند خطای انسانی باشد.
هنوز علت سانحه سقوط فالکن 20 معلوم نشده است اما در این خصوص همه کارشناسان متفق‌القول نیستند برخی می‌گویند این اتفاق می‌تواند نتیجه خطای انسانی باشد اما برخی به سن این‌ هواپیماها بیشتر توجه می‌کنند... 
مطلب کامل

نظر |عدم اطلاع رسانی دقیق چرا؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۳در مورد این مطلب:
تنها ابزار چک دستگاه‌های ناوبری هوایی و یکی اززبده ترین تیم‌های پروازی و درمجموع ثروتی ملی و گران را به لحاظ مادی و معنوی از دست دادیم.
آیامی‌دانید که چک‌های درنوبت دستگاه‌های ناوبری درکل سرزمین ایران بامشکل اساسی روبرو شدند؟ اطلاع‌رسانی خوبی نیز از سوی سازمان راجع به ابعاد موضوع نشده است چرا؟

4- بررسی احداث فرودگاه بین‌المللی قم در کمیسیون اصل 90
تین نیوز | پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...كمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی روز یكشنبه مساله احداث فرودگاه بین‌المللی قم و منطقه نمونه گردشگری طرح طلاب را طی جلسه ای با با مسؤولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار می دهد.
اعضای کمیسیون فرهنگی همچنین روز سه شنبه با حضور جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون پرونده‌های مطروحه و مسائل فرهنگی كشور بحث و تبادل نظر خواهند داشت... 
مطلب کامل

نظر |ساخت فرودگاه قم در اولویت نیست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۶ در مورد این مطلب:
مسیرهای اتصالی تهران-قم از بهترین مسیرهای اتصالی دو شهر مجاور در کشور است. اتوبان (آزادراه)، قطار موجود، قطار سریع السیر (دردست ساخت)، مترو فرودگاه امام (در دست ساخت)، سیستم اتوبوسرانی مجهز موجود و سیستم تاکسی رانی بین شهری، روشنایی خوب و با پوشش کامل (در شب) ، نظارت مستمر فیزیکی و الکترونیکی پلیس بر تخلفات، ایستگاه‌ها و پایگاه های امداد و نجات اورژانش و هلال احمر در مسیر.
بدین ترتیب با وجود بزرگترین فرودگاه‌های کشور در تهران (مهرآباد و امام (ره)) به ویژه با وجود طرح توسعه ظرفیت این فرودگاه‌ها، ساخت یک فرودگاه جدید اولویت دار نمی باشد.

5- کشته شدن چهار خلبان کشور و تسلیتی که گفته نشد
تین نیوز | چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...انتظار واکنش زودهنگام از وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام وی در امور هوانوردی و هواشناسی در قبال کشته شدن چهار خلبان کشورمان در سانحه سقوط فالکون 20، توقع نابجایی به نظر نمی رسد؛ توقعی که برآورده نشد. 
حدود 40 ساعت از سانحه سقوط جت فالکون 20 سازمان هواپیمایی کشوری در آب های خلیج فارس می گذرد، سانحه ای که در آن، هر چهار سرنشین آن، شامل خلبانان کشورمان و برخی مدیران سازمان هواپیمایی، کشته شدند... 
مطلب کامل

نظر |دولتمردانی که عوام فریبانه رفتار نمی‌کنند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۷در مورد این مطلب:
جناب آقای آخوندی با ارسال نامه‌ای از دست دادن اين سرمايه‌های ملی را به خانواده محترم خلبانان عزيز ميهنمان تسليت گفته و آقايان جهانگيريان و نوريان نيز برای تسليت به منزل اين بزرگوران رفتند. اميدوارم از اين دولت انتظار رفتارهای عوام فريبانه نداشته باشيد. در ضمن با پيگيري دكتر آخوندي و دستور فرماندهی معظم كل قوا نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی در جستجوی پيكر خلبان عامری می‌باشند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل