| کد خبر: 851 |

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی سقوط یک فروند جت فالکون هشت نفره که هفته گذشته بر فراز جزیره کیش در حال پرواز بود، خبر داد.

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه این هفته در کمیسیون عمران موضوع سقوط یک فروند هواپیما در کیش بررسی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه نمی‌توان سوانح را در کشور به صفر رساند، خاطرنشان کرد: برای مشخص شدن علت اصلی سقوط این هواپیما باید مسئولان هواپیمایی با حضور در کمیسیون عمران توضیحاتی ارائه دهند.

 شامگاه دوشنبه هفته گذشته 12 اسفندماه یک فروند جت فالکون هشت نفره که بر فراز جزیره کیش در حال پرواز بود، در سواحل شرقی این جزیره در محدوده ساحل مرجانی در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد.
 
این جت به منظور چک و کنترل فرودگاه جزیره (وضعیت نور فرودگاه و برخی مسائل فنی دیگر) به پرواز درآمده بوده و پس از اجازه دریافت فرود از برج مراقبت فرودگاه دچار حادثه شد؛ پس از حادثه جستجوها برای یافتن جان باختگان هواپیمای کوچک فالکن 20 ادامه داشت.
 
پس از وقوع حادثه هواپیمای فالکن 20 در نزدیکی ساحل جزیره کیش بلافاصله عملیات جستجو آغاز شد، در نهایت اجساد 4 سرنشین حادثه جت فالکن توسط امدادگران کشف شد؛ گفته می‌شود که هواپیمای مذکور قصد فرود اضطراری داشته، اما چرخ‌ های هواپیما باز نمی‌شود و خلبان تلاش می‌کند هواپیما را از شهر دور نگه دارد تا در صورت سقوط، آسیبی به مردم و ساختمان های شهر وارد نشود.
 
پس از سانحه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دستور تشکیل کمیته بررسی سانحه را داد و بلافاصله تیم بررسی سانحه سازمان به محل حادثه هواپیمای جت فالکن اعزام شده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • سعید 0 0

    سازمان هواپیمایی کشوری صلاحیت بررسی سانحه را ندارد چون خودش یک پای سانحه است، مگر اینکه گزارش بررسی سانحه توسط یک کمیته مستقل مورد تأیید قرار گیرد.

  • کنترلر مراقبت پرواز 0 0

    چناب آقای خسروی عضو محترم کمیسیون عمران با سلام چرا هر وقت یک سانحه رخ میده هواپیمایی براتون مهم میشه؟ بعدم بررسی میکنید که چی بشه؟ تا حالا که بررسی کردین برای بعد نتیجه ای هم داشته یا وضعیت فرقی هم کرده؟ هیچ وقت بدنبال اصلاح بودین؟ چرا صدای چند ین ساله کنترلرها رو میشنوید و کاری نمی کنید؟ چرا طرح ایمنی و بهبود وضعیت کنترلرها در مجلس رد شد؟ ای کاش کمی به شعور بقیه احترام بگذارید. خیلی دوست داریم جوابتون رو ببینیم.

  • امید 0 0

    خدایشان بیامرزد کنترلرها را دریابید به خدا فشاری که به کنترلر برج کنترل فرودگاه بعد از هر سانحه وارد میشود کم نیست و تا سر حد سکته و مرگ انسان را پیش می برد از جناب آقایان مهندسین خسروی، آخوندی، نوریان، جهانگیری، تبادار، پاکنژاد و حاج آقا بخشی زاده خواهش میکنم بار دیگر نیم نگاهی به قشر ضعیف کنترل کنندگان ترافیک هوایی بیاندازند تا شاید از فشار حاکم بر این حرفه کم شود. به خدا کنترلرهای وقت در فرودگاه کیش که تا پاسی از نیمه شب در محل خدمت بودند و با فشار کاری بسیار بسیار زیاد دست و پنجه نرم میکردند. این امر باعثگردید تا کنترلرها در بیمارستان بستری گردند. حال اگر این فشار باعثمرگ میشد آیا برای سیستم … یا … فرقی هم میکرد یا نه بالاخره کارمندشان بعد از ساعت کار در بیمارستان جان سپرده بود. اجرکم عندالله

  • امید 0 0

    تین نیوز مچکرم

  • 0 0

    اگه دتبال یکی میگردین بزارین سینه دیوار، زیاد زحمت نکشید …سیاست گذارانی که سالیان سال بدون تخصص برای صنعت هواپیمایی تصمیم گرفتند و وضعیت فعلی را درست کردند بین خود شما هستند نه بین کارمندان و …

  • علیرضا حضرتی کنترلر ترافیک هوایی 0 0

    هدف از بررسی یک سانحه صرفا شناخت ضعفها و کمبودها به منظور پیشگیری از سوانح و رخدادهای مشابه و عبرت آموزی هست(انکس ۱۳ ایکائو). و نه پیدا کردن مقصر بدلیل تعدد وظایف سازمان هواپیمایی کشوری از بعد قانون گذاری و نظارت، ضعف و کمبود سخت افزاری به لحاظ امکانات و ضعف و کمبود نرم افزاری به جهت نیروهای انسانی، و احتمالا تاثیر فاکتورهای غیر مرتبط از قبیل نفوذ افراد حقیقی و حقوقی به نظر میرسه که بررسی سوانح در کشورما با مشکلات و موانع خاصی همراه بوده. از طرفی چندی قبل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نتایج بررسی سانحه رو به سازمانی کاملا غیر مرتبط با هواپیمایی محول کرده. یکی از مهمترین اجزاء سیسیتم مدیریت ایمنی(safety management system: sms), وجود بخشی برای ارائه نتایج بررسی سوانح و رخدادهای هوایی بوده که متاسفانه چنین چیزی به صورت جدی در بخشهای مختلف صنعت هوانوردی وجود نداشته و باعثشده برخی از سوانح و حوادثی که قطعا قابل پیشگیری بودند دوباره تکرار شوند!! بهای گزافی که به قیمت جان انسانهای بیگناه تمام شده! در کشورهایی که از لحاظ صنعت هوانوردی بسیار پیشرفته هستند به منظور اینکه بررسی سوانح و حوادثبه هدف اصلی خودش برسه یک نهادی مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری و مستقل از تشکیلات دولت و زیر نظر مجلس اون کشورها وجود داره تا از نفوذ افراد در روند بررسی و اعلام سوانح و رخدادهای هواپیمایی جلوگیری بشه. به این ترتیب با اعلام نتایج بررسی های چنین نهادی به سازمان هواپیمایی کشوری که نقش حاکمیت وقانونگذاری داره و با فرصت بیشتر این سازمان نظارتها بیشتر شده وبا عبرت گیری از درسهای گرفته شده و بر طرف کردن ضعفهای گذشته و با نگاه به نیازها و مقتضیات آینده ایمنی هوایی ارتقاء پیدا میکنه. امید که به دور از شعارهای تکراری روزی بشه که در عمل چنین نهادی که صرفا کار حرفه ای انجام بده زیر نظر مجلس شورای اسلامی تشکیل بشه و رشته بررسی سوانح هوایی در مقاطع مختلف در دانشگاههای غیر نظامی کشور راه انداری بشه و با تربیت افراد متخصص کمک بزرگی به سازمان هواپیمایی کشور بشه که این گام بزرگی در جهت ارتقای ایمنی هوایی و حفظ جان مردم خواهد بود. همچنین از مقام محترم وزارت راه استد عا داریم توجه ویژه ای به دانشکده صنعت هوانوردی داشته باشند چرا که با تنزل سطح علمی این دانشکده به مرکز آموزش هوانوردی قطعا دانش آموزان با هوش و مشکل گشا دانشگاههای دیگه رو در انتخاب رشته کنکور سراسری انتخاب خواهند کرد و نتیجه حضور دانشجویانی نه چندان موثر در سالیان بعدی در صنعت هوانوردی خواهد بود. اقدامی که یک فاجعه مدیریتی در صنعت هوانوردی بوده آن هم برای دانشکده ای که بیش از ۵۰ سال سابقه داشته و بسیاری از کشورهای دنیا در سالیان اخیر اقدام به راه انداری برخی رشته ها مانند کنترل ترافیک هوایی(مراقبت پرواز) در سطوح دانشگاهی کرده و ما بعد از این سابقه درخشان و این تجربه که الان کشورهای دیگه دارند از آن پیروی میکنند اسباب تضعیف این مرکز دانشگاهی رو فراهم کرده ایم! از تین نیوز محترم خواشمندیم به این دو مساله توجه خاصی داشته باشند و نسبت به این موارد آگاه سازی کنند.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل