| کد خبر: 64589 |

تین نیوز | هواپیمای فوق سبک ۲ نفره ساخت بسیجیان دشتستان با موفقیت در آسمان به پرواز درآمد.


طراح و سازنده این هواپیما گفت: ساخت این هواپیما یک سال زمان بْرد و همه قطعات آن بجز موتور کاملا بومی و در استان بوشهر ساخته شد.

 آقای بابک کیامرثی افزود: این هواپیما را به طول 560 سانتیمتر، عرض هشت متر، ارتفاع 2 متر و 15 سانتیمتر و وزن 240 کیلوگرم زیرنظر سپاه دشتستان ساختیم.

 

وی اضافه کرد:‌ این هواپیما می‌تواند با سرعت 240 کیلومتر در ساعت و ارتفاع 10 هزارپا پرواز کند.

 

این جوان مبتکر، هدف اصلی و کاربرد این نوع هواپیمای فوق سبک را آموزش خلبانی، عسکبرداری‌های هوایی، پروازهای تفریحی، گشت زنی ها و ناوبری بیان کرد.

مسئول مرکز رشد خلاقیت توسعه و نوآوری سازمان علمی و پژوهشی سپاه امام صادق(ع) نیز گفت: این هواپیما که به دست برادران کیامرثی و با همکاری خلبان بسیجی ابراهیم بناری و سپاه دشتستان ساخته شد، پس از آزمایش نهایی اولین پرواز رسمی خود را به مناسبت هفته دفاع مقدس با موفقیت انجام داد.

 

خلبان بسیجی محمدجعفر آبادی افزود: این هواپیمای فوق سبک 6 ساعت به طور مستمر می تواند پرواز کند.

 

وی گفت: اکنون 2 کارگروه هوانوردی و رباتیک شامل چندین رشته از جمله پاراگلایدر، هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین فوق سبک، طراحی و ساخت و پرواز در سپاه استان فعالیت دارند.

آقای آبادی افزود: اکنون 2 مرکز رشد و خلاقیت و هوانوردی زیر نظر سپاه امام صادق (ع) در بوشهر و برازجان با 130 عضو فعالیت دارند.

 

وی گفت: نخستین دوره آموزشی و جذب دانشجوی خلبانی در این مرکز رشد آغاز شده و شرکت در این دوره‌های آموزشی برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • ابراهیمی 0 0

    سلام، آفرین بر آقای کیومرثی و بسیجیان دشتستان بخاطر این حرکت سازنده در حوزه صنعت هوایی. انشاالله که آزمایشات پروازی را با موفقیت پشت سر گذاشته و محصولی با کیفیت را در کشور تولید کنید. جهت اطلاع عرض میکنم که یک پروژه ملی در حوزه طراحی و ساخت هواپیمای فوق سبک دونفره توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری های هوایی و هوانوردی تعریف شده و شما میتوانستید در آن نقش داشته باشید و از حمایتهای مالی آن استفاده کنید. البته شرکتهای دیگری هم هستند که در همین حوزه در کشور فعالیت دارند و برای یک پروژه ملی همگی میتوانستند نقش آفرینی کنند تا با استفاده از مزیتهای همه فعالان، ضمن کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت، بازار مصرف گسترده تری نیز برای محصولی بهینه فراهم شود. این خبر نشان میدهد که به استعدادهای کشور برای مشارکت و اجرای یک پروژه ملی اطلاع رسانی نشده است و کارهای موازی در حال انجام است. چند هفته پیش نیز جلسه ای برای شبیه سازی وسایل پرنده را ستاد برگزار کرده ولی از بین سازندگان فقط به هسا و ایزیران(از مجموعه های دولتی) دعوت شده بوده و از شرکتهای دانش بنیان در بخش خصوصی دعوت نشده بوده است. به عبارت دیگر ستاد هوایی و معاونت علمی بجای حمایت از بخش خصوصی برعکس عمل میکند. دبیر ستاد هوایی با سمت دولتی مسولین کارگروه شبیه سازی را نیز از بین کارمندان زحمتکش دولتی انتصاب کرده است. این افراد از دوستان بنده و بسیار اشخاص خوب، دلسوز و بفکر موفقیت مجموعه های دولتی خودشان هستند و اشکال به نحوه انصابات معاونت علمی در حوزه هوایی است. ایشان اگر به بخش خصوصی اعتماد ندارد میتوانستند از دولتی هایی که کارهای اجرایی در دست ندارند استفاده کنند نه از بخش اجرایی دولت که بخش خصوصی را در برخی حوزه ها رقیب خود میدانند. در زیر مجموعه های معاونت علمی و در سازمان هواپیمایی کشوری متخصصان زیادی واجد شرایط برای سمت های ستاد هوایی وجود دارند.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل