| کد خبر: 59863 |

وبلاگ تین نیوز، خلیل اله معمار زاده | لیبرالیزاسیون یا به ترجمه مصطلح آن آزادسازی در بازار هوانوردی دنیا موانع سازمانی و بوراکراتیک را جهت رقابت سالم  برطرف کرده است که منجر به آزادی عمل و انعطاف در عملیات حمل و نقل هوایی در داخل کشورها و نیز بین کشورها  شده است.
همزمان با روند آزادسازی، فرکانس های پروازی و تنوع عوارض، توسعه یافت و روند ورود و خروج به و
از بازار به همراه رقابت در صنعت تسهیل گردید و سطح کیفی خدمات مسافر و بار علاوه بر تنوع، ارتقاء نیز یافت.
به  موازات آن خصوصی سازی در ایرلاین ها و فرودگاه ها مقدماتی را برای اداره این بنگاه ها به شکل تجاری فراهم نمود که  منجر به بهبود اثربخشی (ایمنی)، کارآیی(احیای ظرفیت های بالقوه) و نهایتا کل (بهره وری) به صورت سیستمی در اجزا  و کل گردید.

پس از اجرای آزادسازی، تجارب دنیا نشان می دهد، چالش ها و شرایط جدیدی برای ایرلاین ها و متعاقب آن فرودگاه ها پیش آمد که آنها را مجبور نمود، استراتژی های جدیدی را در جایگاه یابی بازار صنعت هوانوردی برای خود اتخاذ نمایند  و به جای گستردگی عملیات در شبکه پروازی بر بخش های خاصی از بازار و متعاقب آن فرودگاه ها تمرکز نمایند که  منجر به تغییر مدل های کسب و کار آنها گردید.

برای دریافت فایل کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل