| کد خبر: 57142 |

تین نیوز | نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اعلام کرد: 90 درصد پدهای بالگرد پایتخت غیراستاندارد هستند.
 
مهندس محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه واقعا نگران بروز حادثه در ساختمان‌های بلند مرتبه هستیم؛ گفت: هر روز تعداد ساختمان‌های بلندمرتبه در تهران افزایش می‌یابد و ظاهرا زندگی در تهران چاره‌ای جز بلند مرتبه سازی ندارد، اما این درحالی است که امکانات سازمان آتش نشانی به هیچ وجه برای طبقات بیش از هفت طبقه پاسخگو نیست!

نامه سازمان‌ هواپیمایی به شهرداری درباره پدهای غیراستاندارد بالگرد
 
وی با بیان اینکه احداث پد بالگرد می‌تواند برای تامین امنیت ساختمان‌های بلندمرتبه راهگشا باشد، گفت: سازمان هواپیمایی کشور چندسال پیش طی نامه‌ای استاندارهای ساخت پد را به شهرداری اعلام کرده بود اما متاسفانه در بررسی‌ها مشخص شد که این استاندارها در حین ساخت و سازه از سوی شهرداری رعایت نشده است.
 
تندگویان با بیان اینکه حالا پس از چندسال سازمان‌ هواپیمایی کشور مجددا، طی نامه‌ای به شهرداری اعلام کرده که پدهای ساخته شده استاندارد فرود بالگرد امدادی را ندارد، افزود: پد فرود بالگرد امدادی از لحاظ ابعاد و سازه متفاوت است که این مساله در پدهای پایتخت رعایت نشده است.
 
به گفته این عضو شورای شهر، در حال حاضر با پدیده ای مواجه هستیم که بسیاری از ساختمان‌ها پد دارند، ولی قابل بهره‌برداری نیست و این نوعی کلاهبرداری است، چرا که وقتی فردی، ساختمان را می‌خرد به این آیتم‌ها نیز توجه می‌کند اما در واقعیت این پدها، غیرقابل بهره برداری است.
 
90 درصد پدهای بالگرد تهران غیراستاندارد هستند
نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه تقریبا 90 درصد پدها غیراستاندارد هستند، اظهار کرد: پدهای در حال ساخت و ساخته شده باید به سمت استاندارسازی پیش بروند و شهردای نیز باید تدبیری برای ساختمان‌های ساخته شده بیندیشد تا نسبت به اصلاح پد بالگرد خود اقدام کنند.
 
تندگویان با بیان اینکه در موضوع ساخت پدهای غیراستاندارد، مقصر شهرداری است؛ گفت:شهرداری بر رعایت استاندارهای ساخت پد در هنگام ساخت نظارت نکرده است .
 
به گفته تندگویان، مساله سازمان هواپیمایی کشور در ابعاد پد است و باید پایه ای اضافه شود و ابعاد پد بروی سازه اصلاح شود.
 
وی با بیان اینکه استاندارهای ساخت پد از سال 86 رعایت نشده است، گفت: 90 درصد ساختمان‌های پددار استاندارها را رعایت نکرده‌اند.
 
نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مورد چرایی عدم ورود شورا برای اجرای این استانداردها نیز گفت: شورا در جریان نبود و مکاتبه مستقیما از سوی سازمان هواپیمایی کشور به شهرداری بوده است.

وی در مورد مناطقی که بیشترین قصور درآن رخ داده است گفت: گزارش شهرداری نشان می‌دهد که بیشتر موارد برای منطقه 22 است، چرا که مجتمع‌های زیادی در این منطقه ساخته شده است ولی در مجموع در شهر 100 سازه بلندمرتبه پددار وجود دارد که استاندارد نیستند.
 
توان آتش‌نشانی در امدادهوایی صفر است

تندگویان با بیان اینکه سه ماه به شهرداری مهلت داده شده است تا نسبت به تنظیم دستورالعملی برای استانداردسازی پدهای ساخته شده تهیه و ابلاغ کند، گفت: نکته قابل تامل این است که حتی اگر پدهای بالگرد استاندارد بودند، بالگردهای امدادی شرایط پرواز در آسمان تهران را نداشتند.
 
وی در ادامه به نامه قالیباف استناد کرد و گفت: نامه شهردار تهران نشان می‌دهد که توان آتش‌نشانی در امدادهوایی صفر است که در تحقق این هدف، بودجه مهم‌ترین مسئله است، اما بحث نگهداری، آشیانه، اجازه پرواز و... پیرامون خرید بالگرد امدادی است.
 
تندگویان با بیان اینکه باید در بروزرسانی تجهیزات آتش نشانی، خرید بالگرد را نیز لحاظ کرد گفت: امیدواریم شهرداری دستورالعمل اصلاح سازه پدهای بالگرد را سریعا ابلاغ کند.
 
پیش از این نیز رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارائه آماری در مورد وضعیت پدهای هلی‌کوپتر در تهران گفت: براساس اطلاعات ما باید در تهران 124 پد هلی‌کوپتر داشته باشیم که از این تعداد 49 مورد ساخته شده که غیر استاندارد بود و 75 مورد نیز هنوز ساخته نشده است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل