| کد خبر: 29500 |

وبلاگ تین نیوز، محمدعلی ایلخانی | ازمجموع 51 فرودگاه موجود درکشور فقط سه فرودگاه مهرآباد، امام خمینی (ره) و مشهد به سود دهی رسیده اند و مابقی زیان دهنده هستند. 

بر همین اساس برای جبران زیان دهی فرودگاه های کشور برنامه های راهبردی مناسبی در برنامه توسعه ششم کشور پیش بینی شده است. 
یکی از شاخص ترین برنامه های شرکت فرودگاه های کشور در برنامه ششم، تمرکز بر ایجاد شهرک های جدید فرودگاهی به شکل اختصاصی است. 

ارتقای خدمات فرودگاهی، خدمت رسانی به مردم و درآمدزایی برای فرودگاه بخشی از اتفاقاتی است که در این شهرک ها ایجاد می شود و در یک فرصت مناسب زوایای شکل گیری این طرح رسانه ای می شود. 

شرکت فرودگگاه ها همه زیرساخت ها برای پروازهای ایمن را در فرودگاه های کشور آماده کرده است و در تعدادی از فرودگاه های کشور به دنبال ارتقای سیستم ناوبری است. 

این شرکت به شرط ایجاد تناسب بین ناوگان هوایی و تقاضای مسافر آماده افزایش پروازها در فرودگاه های کشور است و در شهرهایی که دارای این شرایط باشد، زمینه افزایش پروازها را مهیا می کند.


برگرفته از خبر ایرنا

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • سرمایه گذار 0 0

    سلام اگر این موضوع صحت دارد یعنی باید شرکت فرودگاه های کشور برای فرودگاه های امام، مهرآباد و مشهد هزینه ای نکند و بالعکس در آمد هم از اینها داشته باشد در صورتی که اینچنین نیست سود آور بودن یعنی از این فرودگاه ها از پس هزینه های جاریشان بر می آیند ولی ظرف حداقل دو سال گذشته بخش عمده ای از درآمد شرکت فرودگاه ها برای توسعه اپرون شرقی، بازسازی محاوط پروازی، بازسازی ترمینال ها در مهرآباد. توسعه ترمینال، بازسازی ایستگاه ایمنی زمینی، توسعه اپرون مشهد. ساخت ترمینال زیارتی؟؟؟؟؟؟؟، توسعه اپرون فرودگاه امام و هزاران هزار مورد هزینه شده است پس این نفی آن ادعا است در خصوص شهرک فرودگاهی صحیح می فرمایند ولی به شرطی با فرمول اقتصادی صحیح پیش رود که تجربه نشان داده این الگو و فرمول حاکم بر مدیریت شرکت فرودگاه ها منافات دارد و برای اثبات مدعا می توان به سرانجام اساسنامه شهر فرودگاهی امام اشاره که به فراموشی سپرده شد. البته مدل های اقتصادی همچون بی او تی و بی ال تی می تواند جوابگو باشد البته به شرطها و … من شروطها همه دیدیم که مدل اقتصادی شرکت گره در فرودگاه مشهد بجای تسهیل در کار بیشتر در کار گره زد شرکت شاهد هم همینطور الان هم این الگوها در مهرآباد و امام در حال اجرا است که گره اقتصادی فرودگاه ها را کور تر می کند نباشد قاعده ای که برای درست کردن ابرو چشم نیز کور شود آیا تجربه مدل اقتصادی CIP امام کافی نیست چرا دنبال سرمایه گذار واقعی نیستید چرا جزیره ای و مقطعی می بینید چرا طرح های جامع فرودگاهی جامع نیست و دائم بازنگری می شود مثلا مدلی که الان برای توسعه ترمینال های یک و دوی مهرآباد دیدید مناسب است.??? انشاالله شما و مردم زنده و ما مرده قضاوت با تاریخ است شب دراز است و قلندر بیدار!!!!!!!!!!!!!!!!!

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل