| کد خبر: 28817 |

تین نیوز | اوایل آبان بود که مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قصور و کوتاهی مسئولان در اعلام شفاف دلایل سقوط هواپیمای آنتونوف مشهود است، گفت: بر اساس ماده 49 آئین نامه داخلی مجلس سوال از وزیرراه و شهرسازی در دستور کار قرارگرفته و آخوندی باید به این دغدغه نمایندگان پاسخ قانع کننده دهد. 
پس از انتشار این مطلب یکی از کاربران تین نیوز در پاسخ به این اظهارات نکاتی را یادآوری کرد که این موارد در ادامه آمده است:
" بررسی سوانح بر اساس کنوانسیون شیکاگو که به تصویب مجلس رسیده است به عهده گروه های یازده گانه از تخصص های مختلف است که برای هرگونه اظهار نظری باید شواهد عینی و مستنداتی که قانون(کنوانسیون شیکاگو) تعیین کرده ارائه دهند و هر کس هر اظهار نظر خود را بر اساس یافته ها امضا نماید.
 جمع چند اظهار نظر نیز می شود تصمیم گیری یک کارگروه و جمع بندی گزارشات 11 کارگروه که یکی دیگری را تایید می نماید می شود گزارش نهایی.
بنابراین نمایندگان بر اساس همان قانونی که خود تصویب کرده اند نمی توانند به وزیر+رییس سازمان+تیم های بررسی سانحه فشار بیاورند تا هر چه آنها می خواهند گزارش کنند بلکه باید فقط به وظیفه حرفه ای خود عمل می کنند آن هم بر اساس مستندات ایکائو+اسناد کارخانه سازنده+یافته های محل سانحه+گزارشات دقیق جعبه های سیاه+و سناریوهای احتمالی در پرواز با نگاهی به این قضیه که چرا پرواز اصفهان_تهران سالم به زمین نشست و چرا پرواز بعدی سقوط کرد.
 در غیر این صورت هرگونه فشار غیر متعارف به وزیر و مجموعه بررسی کننده باعث مخدوش بودن و غیر واقعی بودن نتایج حاصله از بررسی ها خواهد بود و بر اساس کنوانسیون شیکاگو چنین گزارشی فاقد اعتبار است."

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل