| کد خبر: 169255 |

یک کارشناس هوایی:

◄ پروسه خرید هواپیما از زبان یک بروکر

چند روز گذشته یک کارشناس صنعت هوایی در گفت‌وگو با هفته‌نامه حمل‌ونقل از وجود 50 فروند هواپیما که یک شرکت حاضر است با شرایط فاینانسر به ایران هواپیما بفروشد خبر داد و همین خبر باعث شد که اخبار ضدونقیضی در این رابطه عنوان شود که آیا واقعا این امکان برای خرید یک‌باره این تعداد هواپیما وجود دارد؟

تین نیوز

چند روز گذشته یک کارشناس صنعت هوایی در گفت‌وگو با هفته‌نامه حمل‌ونقل از وجود 50 فروند هواپیما که یک شرکت حاضر است با شرایط فاینانسر به ایران هواپیما بفروشد خبر داد و همین خبر باعث شد که اخبار ضدونقیضی در این رابطه عنوان شود که آیا واقعا این امکان برای خرید یکباره این تعداد هواپیما وجود دارد؟

در همین رابطه یک گفت‌وگویی با یک بروکر هواپیما داشتیم تا از او در خصوص اینکه آیا خرید به یکباره این تعداد هواپیما ممکن پذیر است سوال کردیم

این بروکر که نام وی در پیش ما محفوظ است، عنوان کرد: بنده در کار خرید و اجاره  هواپیما هستم و اولین فردی بودم که به روسیه رفتم و برای یکی از ایرلاین‌های ایرانی هواپیما اجاره کردم. در حال حاضر تعداد زیادی از ایرلاین‌ها داخلی و حتی خارجی برای خرید هواپیما با بنده تماس می‌گیرند.

وی در واکنش به سخنان یک کارشناس صنعت هوایی که عنوان کرد بود در حال حاضر تعداد زیادی هواپیمای دست‌دوم برای فروش به ایران وجود دارد که مدیران صنعت هوانوردی از آن غافل هستند، عنوان کرد: حرف‌هایی در صنعت هوایی زده می‌شود که متاسفانه هیچ مبنای درستی ندارد.

این بروکر با اظهار به اینکه بروکرهای هواپیما یی زیادی را می‌شناسد، و روس‌ها و اوکراینی‌ها  تجار صادقی نیستند، گفت: ما به‌اندازه‌ای که تحریم داخلی رنج می‌بریم از تحریم بیرونی آسیب نخواهیم دید.

او با بیان اینکه ایران کشوری تحریم شده است و زمانی که یک هواپیمای برای خرید پیدا می‌شود و فروشنده این جرات را پیدا می‌کند تا به ما هواپیما بفروشد، یک بروکر بایست بررسی‌های زیادی برای خرید یک هواپیما انجام بدهد تا در آینده این هواپیماها به پیچ‌وخم نیفتد.

وی با ضمن تاکید بر پرسه طولانی اداری در شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیما، توضیح داد: نحوی پرداخت اعتبارات مشخص نیست و با حل تمام این مشکلات زمانی که هواپیمایی برای خرید پیدا شود، پروسه طولانی اداری باعث می‌شود هواپیما به فروش برود بر همین اساس بسیاری از گزینه‌های مناسب را از دست داده‌ایم.

این بروکر فعال در صنعت هوایی بیان اینکه بنده از تحریم‌ها برای ورود هواپیما ترسی ندارم، عنوان کرد: اینکه عنوان شود یک شرکتی وجود دارد که حاضر است 50 فروند هواپیما به ایران بفروشد یک توهمی در جامعه ایجاد می‌کند تحت این عنوان که «پس چرا نمی‌خرید؟»

او در پاسخ به این سوال که یک بروکر در معامله خریدوفروش هواپیما به چه میزان سود می‌کند، توضیح داد: این موضوع بستگی به موافقی که بروکر با فروشنده می‌کند دارد؛ اصولا هواپیماهای که زیر 25 تا 30 میلیون دلار بروکر بین 5 تا 4  درصد و هواپیماهای گران‌تر حدود 2درصد نصیب بروکر می‌شود. حتی ممکن است از خرید و فروش تنها 20 هزار دلار نصیب بروکر شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.