| کد خبر: 166145 |

یک کارشناس صنعت هوایی عنوان کرد؛

◄ مشکل صنعت هوانوردی کشور ورود چند هواپیما نیست

یک کارشناس صنعت هوانوردی معتقد است بهترین راه ممکن در فرصت باقی‌مانده دو تا سه‌ماهه ورود تعدادی هواپیمای زیر 5 سال برای توسعه و افزایش ناوگان هوایی کشور است.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت هوانوردی معتقد است بهترین راه ممکن در فرصت باقیمانده دو تا سه‌ماهه ورود تعدادی هواپیمای زیر 5 سال برای توسعه و افزایش ناوگان هوایی کشور است.

کاپیتان هوشنگ شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در پاسخ به این پرسش که «ایرباس برای فروش تعدادی هواپیما یک فرصت دو تا سه ‌ماهه دارد، آیا این شرکت هواپیماسازی تلاش خواهد کرد در این مدت تعدادی هواپیما تحویل ایران بدهد؟» توضیح داد:  اکنون ایرباس بین 90 تا 180 روز فرصت دارد تا تعدادی هواپیما به ایران تحویل بدهد اما سؤال اینجاست که اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مشکل صنعت هواپیمایی کشور ورود چند فروند هواپیما است؟

وی بحث بحران مدیریت و مشکلات زیرساختی را مهم‌ترین چالش صنعت هواپیمایی در کشور دانست و افزود: ممکن است ایرباس در این مدت تحت‌فشار آمریکا قرار نگیرد و بتواند بین 10 تا 15 فروند هواپیما به کشور تحویل دهد اما باید به قاطعیت عنوان کنم که مشکل صنعت هوانوردی کشور ورود چند فروند هواپیما نیست.

این کارشناس صنعت هوایی با بیان اینکه در همین مدت باقیمانده امکان ورود 200 فروند هواپیما با روش‌های مختلف وجود دارد، بیان کرد: قرار نیست این تعداد هواپیما صفرکیلومتر باشند؛ با یک تدبیر درست و روش مناسب می‌توان در همین مدت باقی‌مانده تعدادی هواپیما با سن زیر 5 سال وارد ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور کرد اما متأسفانه حتی این همت هم در بین مدیران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این کار نیز نیازمند منابع مالی است، خاطرنشان کرد: حتی اگر هم‌اکنون ایرباس و بوئینگ حاضر شوند 100 فروند هواپیما به ایران تحویل دهند مشکل منابع اعتباری این اجازه را به صنعت هوایی کشور نخواهد داد.

کاپیتان شهبازی با تأکید بر اینکه در صورت وجود منابع مالی اولویت دولت رونق رفاه مردم، توسعه صنعت هوایی، ایجاد اشتغال،خرید هواپیما و ... نیست، ابراز کرد: با ادامه این روند توسعه صنعت هوایی کشور به‌کندی پیش خواهد رفت.

او در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده خرید هواپیما اعلام کرده است که ما از ابتدا پیش‌بینی خروج آمریکا را نداشتیم؛ آیا این موضوع توجیه‌کننده است؟» می‌گوید: سخنان ایشان کاملاً صحیح است؛ به اعتقاد بنده برجام بسیار به نفع کشور بود و روی‌هم‌رفته در این دو سال منافع بسیاری در برداشت که شاید این تأثیر مستقیماً در سفره مردم دیده نشد اما در آبادانی کشور موثر بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.