| کد خبر: 164419 |

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمای کشوری عنوان کرد

نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در طول سال به‌طور جدی انجام می‌گیرد، اما قطعاً این نظارت در ایام پیک سفرها تشدید خواهد شد. البته نه به این معنا که در طول سال سازمان هواپیمایی کشوری نظارتی بر عملکرد ایرلاین‌ها ندارد

تین‌نیوز | 

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید: «مجوزهایی که سازمان برای شرکت‌های هواپیمایی برای پروازها در نوروز سال ۹۷ صادر کرد، نسبت به سال گذشته بیشتر بود، اما تقاضاها در ایام نوروز به‌اندازه تعداد پروازها نبود.»

به گزارش تین نیوز، مرتضی دهقان در توضیح اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در نوروز سال جاری با توجه به حوادث سال گذشته، نظارت بسیار جدی‌تری بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و هواپیماها داشت و آیا همین امر باعث کاهش پروازها شد، توضیح می‌دهد: «نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در طول سال به‌طور جدی انجام می‌گیرد، اما قطعاً این نظارت در ایام پیک سفرها تشدید خواهد شد. البته نه به این معنا که در طول سال سازمان هواپیمایی کشوری نظارتی بر عملکرد ایرلاین‌ها ندارد.»

او با بیان این مسئله که نظارت‌های بیشتر مانع برقراری پروازها نمی‌شود، می‌گوید: «شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی پروازهای نوروز خود را از چندین ماه قبلاً انجام می‌دهند و اقدام به اخذ مجوز برای برقراری پروازها می‌کنند، به همین دلیل آمادگی برای انجام پروازها از پیش وجود دارد و این نظارت‌ها برای حفظ ایمنی است.»

مجوزهایی که سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در نوروز سال ۹۷ صادر کرد نسبت به سال گذشته بیشتر بود که نشان از آن دارد که شرکت‌های هواپیمایی پیش‌بینی کرده بودند این تعداد پرواز انجام بگیرد؛ ولی تقاضاها در ایام نوروز به‌اندازه تعداد پروازها نبود. این سخنان معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری است که در ادامه می‌گوید: «با نگاهی به آمارها متوجه می‌شویم که نشست‌وبرخاست‌ها در ایام نوروز نسبت به مشابه سال گذشته کاهش ‌یافته، اما این کاهش در اعزام و پذیرش نسبت به نشست‌وبرخاست‌ها روند بیشتری داشته که این امر نشان از آن دارد که از آن چیزی که عرضه‌ شده، به‌طور کامل استفاده‌ نشده است.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا سیاست سازمان هواپیمایی کشوری برای کاهش پروازهای چارتری می‌تواند دلیلی بر کاهش پروازها در ایام نوروز باشد، ابراز کرد: «چارتر روشی (مُد) از فروش است، به همین دلیل ما چارتر را نهی نمی‌کنیم، ولی سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید کسی که می‌خواهد پرواز چارتری انجام دهد، باید فرمیشن چارتری بگیرید و بلیتش هم در قالب تور، یعنی خرید بلیت و هتل، به فروش برساند؛ یعنی مسافر هم بلیت پرواز را خریده و هم تور را تهیه کرده است. در همین زمینه، هم سازمان هواپیمایی کشوری و هم سازمان میراث فرهنگی می‌توانند بر این مسئله نظارت کند تا چارترکننده بلیت را به‌تنهایی به مردم عرضه نکند.»

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل