| کد خبر: 138893 |

با سریع‌ترین هواپیماهای جنگنده دنیا آشنا شوید +عکس

در مقاله قبلی، تعدادی از سریع‌ترین جنگنده‌های دنیا به شما معرفی شدند. اما در این‌جا می‌خواهیم رتبه‌های یک تا پنج را مشخص کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا دریابید کدام جنگنده لایق عنوان نخست بین برترین‌ها است.

تین نیوز

در مقاله قبلی، تعدادی از سریع‌ترین جنگنده‌های دنیا به شما معرفی شدند. اما در این‌جا می‌خواهیم رتبه‌های یک تا پنج را مشخص کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا دریابید کدام جنگنده لایق عنوان نخست بین برترین‌ها است.


به گزارش آی تی رسان،  در مقاله قبلی، تعدادی از سریع‌ترین جنگنده‌های دنیا به شما معرفی شدند. اما در این‌جا می‌خواهیم رتبه‌های یک تا پنج را مشخص کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا دریابید کدام جنگنده لایق عنوان نخست بین برترین‌ها است.
 
 5.سوخو Su-35

سوخو Su-35

 

 
این جنگنده چندمنظوره نسل چهارم توانسته نیازهای روسیه را در پشتیبانی هوایی برطرف کند. در حقیقت آن‌ها با الهام از Su-27 خارق‌العاده، بهترین هواپیما جنگی تاریخ خود را ساختند. هرچند با ورود جنگنده جدید روسیه به نام پک‌فا- 50 T شاید معادلات به نفع این تازه وارد تغییر کند. این جنگنده در سال 2010 اولین پرواز خود را انجام داد، دقیقا همان سالی که نخستین فروند سوخو Su-35 به نیروی‌ هوایی فدراسیون روسیه تحویل داده شد. لازم به‌ذکر است که پک‌فا- T 50 در لیست ما جایی ندارد؛ چراکه هنوز به ناوگان هیچ کشوری از جمله روسیه، اضافه نشده است.
 

 

4. Dassault رافائل
Dassault رافائل
 

 

جنگنده داسا رافائل

 

داسو رافائل را می‌توان ستون فقرات نیرو هوایی فرانسه برشمرد. سیستم‌های پیشرفته ردیابی و اسلحه‌های مرگبار این جنگنده، رعشه بر تن هر خلبانی می‌اندازد! پنهان‌کاری، شباهت با جنگنده تایفون و تجهیزات الکترونیکی فراوان از ویژگی‌های مهم این جنگنده است. ناگفته نماند که داسو رافائل خرج بسیاری روی دست فرانسه گذاشت به‌طوری‌که مجبور شدند تمام ناوگان هوایی خود را به جنگنده مذکور تجهیز نمایند. البته با این کار حداقل توانستند از افشای اطلاعات جلوگیری نمایند. داسو رافائل در نبردهای برتر هوایی، حملات زمینی و ماموریت‌های بازدارندگی هسته‌ای می‌تواند انتخاب مناسبی برای اسکادران پیشرو باشد.

 

 

3. اف- 35 لایتنینگ
 اف- 35 لایتنینگ
 

 

جنگنده اف-35 لایتنینگ F35

 

بله درست مشاهده می‌کنید! هرچند اف-35 در مدت کمی به برترین جنگنده نسل پنجم جهان تبدیل شد، اما قیمت سرسام‌آور دلیل قرارگیری آن در جایگاه سوم است. سنسورها و تجهیزات پیشرفته از جمله ویژگی‌های بارز اف-35 است. این هواپیما می‌تواند جایگزینی برای عملیات شناسایی سنتی باشد. نوع B اف-35 را می‌توان جذاب‌ترین هواپیمای تاریخ نام‌برد؛ چراکه می‌تواند در مسافت کوتاهی از زمین بلند شود ولی به‌صورت عمودی روی باند قرار گیرد. برچسب 116 میلیون دلاری کمی برای یک جنگنده زیاد است، اما شاید ویژگی ذکر شده تا حدودی قیمتش را توجیه نماید!

 

2. تایفون یوروفایتر

 

 تایفون یوروفایتر
جنگنده تایفون یوروفایتر

 

تایفون نتیجه بزرگ‌ترین تلاش کشورهای اروپایی در ساخت یک جنگنده نسل پنجم است. در حقیقت بعد از اینکه بین فرانسه و سایر کشورها بر سر ساخت تایفون اختلاف به وجود آمد، این کشور راه خود را پیش گرفت و جنگنده ملی به نام داسو رافائل را ساخت. سنسورها و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی، آن را هم‌تراز با اف-35 قرار می‌دهد. همچنین تایفون از یک موشک هدایت پذیر سوپرکروز با دقت و قدرت بسیار بالا پشتیبانی می‌کند. نیرو هوایی سلطنتی انگلستان، اسپانیا، اتریش، ایتالیا و لوفت وافه آلمان از این هواپیما در اسکادران‌های خود استفاده می‌کنند.

 

1. اف-22 رپتور لاکهید مارتین
 اف-22 رپتور لاکهید مارتین
 

 

جنگنده اف-22 رپتور F-22

 

با برترین جنگنده دنیا آشنا شوید! اف-22 را می‌توان نماد صنعت ساخت هواپیماهای جنگی در ایالات متحده بر شمرد. هرچند با داشتن دو موتور پیشران به‌نظر می‌رسد که می‌تواند لقمه خوبی برای موشک‌های زمین به هوا باشد، اما طراحی خاص آن موجب شده تا در رادار دشمن یک رد پا نیز از خود باقی نگذارد. اف-22 از سال 2005 در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده قرار گرفته است. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • rasooll 2 0

    امریکا با اینکه خون تمام کشورای افریقایی واسیایی رو میمکه..وبا این جنگندهای خیلی پیش رفتش واسه ملت ایران هیچ پوخی نی