| کد خبر: 137035 |

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش:

جابجایی بیش از 178 هزار مسافر در خردادماه از فرودگاه کیش

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش خبر داد که ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 4 میلیون مسافر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش خبر داد که ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 4 میلیون مسافر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

عزت الله محمدی مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تعداد اعزام و پذیرش مسافر در آخرین ماه از فصل بهار سال ۹۶، 178 هزار و 279 نفر بوده است که از این تعداد مسافر، 174 هزار و 574 نفر در پروازهای داخلی و‌۳ هزار و 705 نفر در پروازهای خارجی تردد داشته‌اند .

وی ادامه داد:تعداد پروازهای انجام شده در این ماه نیز 1594 پرواز بوده است که تعداد 102 پرواز در مسیر کیش به دبی و بالعکس انجام شده است .

محمدی با اشاره به افزایش تقاضای پروازی از استان‌های مختلف به مقصد کیش در خصوص بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاهی کیش نیز گفت:ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 4 میلیون مسافر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی جزیره از آبان سال 92 در زمینی به وسعت 90 هزار متر مربع آغاز شده است و به احتمال زیاد تا شهریور سال 97 به پایان می‌رسد .

به گفته ی محمدی روند ساخت این ترمینال تاکنون بیش از 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر در مرحله اجرای عملیات نازک کاری و خرید و نصب تجهیزات برقی، مکانیکی و فرودگاهی است .

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی کیش را یکی از مهم‌ترین اقدامات زیر ساختی در جهت توسعه گردشگری دانست و ادامه داد: ترمینال جدید فرودگاه کیش پس از فرودگاه امام خمینی دومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور است که ظرفیت پذیرش سالانه گردشگران در جزیره کیش را به 4 میلیون و 400 هزار گردشگر افزایش خواهد داد .

وی توضیح داد که در ساخت این ترمینال 22 کانتر برای پروازهای داخلی و 12 کانتر نیز برای پروازهای خارجی پیش‌بینی شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.