| کد خبر: 12658 |

تین نیوز | معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کشورهای عضو کنوانسیون شیکاگو ملزم به تحویل سوخت و خدمات هندلینگ به هواپیماهای مسافربری در فرودگاه های خود هستند و عدم تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های اروپا نقض آشکار این کنوانسیون است.
 
محمد خداکرمی افزود: برخی از کشورهای اروپایی در فرودگاه های خود از سال 2010 تاکنون از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی سر باز می زنند.
 
وی با بیان اینکه کشورهایی که در اروپا سوخت مورد نیاز هواپیماهای ایرانی را تامین نمی کنند، عضو کنوانسیون شیکاگو هستند، اظهار داشت: این کشورها بیش از سه سال است از مقررات بین المللی حاکم بر صنعت حمل ونقل هوایی در جهان تخطی می کنند.
 
به گفته این مقام مسئول، با ادامه تحریم های ناعادلانه غربی ها علیه کشورمان، هنوز هم 9 فرودگاه اروپایی از جمله فرودگاه های کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس از تحویل سوخت مورد نیاز به هواپیماهای ایرانی خودداری می کنند و ما مجبور هستیم با طی مسافت طولانی غیر ضروری، سوخت مورد نیاز هواپیماهای ایرانی را از دیگر فرودگاه ها تهیه کنیم.
 
وی با بیان اینکه با وجود توافقات ژنو هنوز هم برخی از کشورهای اروپایی از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی امتناع می کنند، گفت: این مشکل همچنان پابرجاست و هیچ تغییری در این زمینه به وجود نیامده است.
 
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نشست و برخاست غیرضرور در دیگر فرودگاه های اروپایی، افزایش استهلاک هواپیماها، زمان سفر و مسافران و مصرف سوخت هواپیما، خستگی مسافران و محدودیت در استفاده از نوع هواپیماها از مشکلات شرکت های ایرانی در عدم تحویل سوخت در برخی از فردگاه های کشورهای اروپایی است.
 
وی افزود: خودداری برخی فرودگاههای اروپایی از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی مشکلات زیادی از جمله بالا رفتن زمان پرواز، استهلاک هواپیماها، افزایش مصرف سوخت، کاهش بکارگیری هواپیماها در ناوگان، فرود و پرواز غیرضروری برای ایرلاین های ایرانی به همراه داشته است.
 
خداکرمی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت سوختگیری در 9 نقطه اروپایی از جمله آلمان، انگلیس و فرانسه وجود دارد، گفت: این در حالی است که کشورهای مجری تحریم علیه ایران از متعهدین کنوانسیون شیکاگو هستند و به اجرای دقیق اصل تساوی حقوق بهره برداری و ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای مسافربری ملزم هستند.
 
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: اصول حاکم بر مقررات بین المللی هوانوردی به یکسان سازی مقررات حمل و نقل هوایی برای استفاده یکسان همه هواپیماهای کشورهای عضو پیمان های بین المللی از جمله آنها بهره مندی از تسهیلات سوختگیری و هندلینگ تاکید کرد.
 
خداکرمی اظهار داشت: در واقع عدم تامین سوخت مورد نیاز شرکت های هوایی و وجود مشکلات یادشده سبب شده با افزایش هزینه شرکت های هوایی، هزینه های جانبی بیشتری به شرکت های هوایی ایران تحمیل شود.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مدیریت لجستیکی در حوزه حمل‌ونقل زمینی، هوایی و ریلی در زلزله اخیر کرمانشاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل