| کد خبر: 12296 |

وبلاگ تین نیوز، فرهاد پرورش | شرکت هواپیمایی هما درخواست خرید هواپیما داده است و در حال حاضر منتظریم تا این امر به نتیجه برسد.
قطعاً مایل هستیم هواپیمای نو وارد صنعت هوایی شود ضمن اینکه وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری نیز همین نظر را دارند اما هواپیماهای نو سرمایه‌گذاری سنگینی را می‌طلبد که باید شرایط اقتصادی آن فراهم باشد.
در این بین ممکن است برای شرکت‌های خصوصی خرید هواپیماهای نو مشکل باشد اما اگر شرایط فراهم باشد، پتانسیل ورود هواپیماهای نو به کشور نیز وجود خواهد داشت.
این در حالی است که ما در صنعت تعمیرات هواپیما خودکفا شده ایم، در دوران تحریم برای تعمیرات هواپیماهای زمین گیر خوشبختانه نیازی نبود تا کاردان و کارشناسان فنی از کمپانی های خارجی برای رفع مشکلات قطعات در کشور حضور داشته باشند ضمن اینکه تا به حال این تعمیرات توسط مهندسین ما در کشور صورت می گرفت.
 در زمینه بازرسی های فنی نیز توانمند شده ایم، در راستای اجرای توافق نامه ژنو ما شاهد اتفاقات خوبی دراین شرکت شدیم ضمن اینکه این توانمندی در کشور ما موجود است.
در حال حاضر حدود 100 فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم، برخی از این هواپیماها صرفاً به علت نبود قطعه زمین‌گیر نیستند، بلکه مسائل اقتصادی نیز مطرح است به طوری که برای یک ایرلاین از نظر اقتصادی مطلوب نیست که هزینه‌های بالای یک هواپیما برای عملیاتی نگه داشتن آن را پرداخت کند، اما آن هواپیما سود مطلوبی نداشته باشد در حالت سکون قرار می گیرد.
 قطعاً با ورود قطعات به ایران، حداقل 10 فروند از هواپیماهای زمین‌گیر ایران‌ایر که به واسطه نبود قطعه، عملیاتی نبودند،‌ عملیاتی خواهند شد و راه‌اندازی هواپیماهای شرکت‌های دیگر نیز به همین نسبت خواهد بود.
خوشبختانه با روند سیاست گذاری های ایران و توافقات لغو تحریم ها بازرسان"یاتا" از ممیزی کردن ایران در پروازهای منطقه ای و بین المللی خودداری کردند.
همچنین ما با تلاش های کارشناسان فنی خود توانستیم سطح استانداردهای خود را بالا نگه داریم، حضور کارشناسان فرانسوی یاتا پس از توافقات ژنو در کشور موجب شد که از 960 آیتم موجود در بخش های  امنیت، عملیات، مهندسی تعمیرات، آموزش و مهندسی فرودگاهی مورد بررسی قرار گیرد. گزارش های شفاف در اختیار آنان قرار گرفته تا ایران تا 2.5 سال دیگر جایگاه خود را در یاتا حفظ کند.

برگرفته از خبرموج

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • فراخوان دعوت از همائیان 0 0

    خیلی از کارکنان هما این روزها به دنبال تریبونی هستند که بتوانند از طریق آن آزادانه با مدیران هما به ویژه مدیر عامل محترم این شرکت درد و دل کنند و از مشکلات و معضلات اطراف خود به دور از هیچ ترس و واهمه ای سخن بگویند به نظر من این مکان و این صفحه می تواند بهترین جا برای این تبادل اطلاعات باشد. با شناختی که حقیر از مدیر عامل هما دارم حتما ایشان هم منتظر شنیدن نقد ها و نقطه نظرات همکاران خود دراین صفحه هستند. بیائیم به جای راه اندازی وبلاگهای متعدد و کم مخاطب این صفحه را جهت ارائه نقطه نظرات سازنده خود انتخاب کنیم و دیگر همکاران را از وجودآن مطلع نمائیم یک همکار همایی

  • 0 0

    لبیک…

  • 0 0

    آقای مدیر عامل برای شروع لطفا بفر مایند که این روزها در قسمت مهندسی و تعمیرات هما چه خبر است؟

  • مخاطب 0 0

    پیشنهاد بنده به آقای پرورش این است که تغییراتی را در سطح مدیریت های مختلف هما ایجاد کنند. جا به جایی مدیران می تواند در جلب رضایت کارکنان و در نهایت موفقیت خود ایشان موثر باشد. نظرات کارکنان هما نشان می دهد که آنها بیشتر از مدیران و معاونان هما گله مند و از خود ایشان گله چندانی جز سکوت درمقابل تصمیمات مدیران ندارند.

  • عسگری 0 0

    برادر مخاطب اینکه یک مدیر فاسد را از جایی بردارند و به جای برکناری و بازنشستگی دوباره یک پست بهتری به ایشان بدهند دهن کجی به بیت المال و کارکنان محسوب نمی شود؟ ضمنا سکوت آقای مدیر عامل در برابر فساد های پیرامونی خود به خود ایشان را در جایگاه متهم ردیف دوم قرار می دهد حتی اگر چیزی هم عایدش نشده باشد من اگر جای ایشان بودم با این اوضاع و احوال پیش آمده خیلی سریع استعفا می دادم و با استفاده از رانت خانوادگی به عنوان سفیر در یکی از کشور های اروپای به کارم ادامه می دادم.

  • انوش نوشمکیان 0 0

    آقای مدیر عامل آیا می دانید هندوانه کیلویی ۵۰۰ تومان برای هما چند آب می خورد؟ اگر رقم را پیدا کردی اینبار به جای پرتغال فروش پیدا کنید هندوانه فروش را؟

  • 0 0

    پیشنهاد شما دوست عزیز بسیار عالیست امیدوارم همه همکاران استقبال کنند. یک همکار دیگر همایی

  • نامی 0 0

    برای اینکه این صفحه رونق بگیرد لازم است سایت وزین تین نیوز هم به موقع نظرات همکاران را منعکس نماید

  • ذخیره انقلاب 0 0

    آقای پرورش چرا بین ایثارگران قراردادی و رسمی تبعیض قائل میشوید مگر هر دوی آنها در یک مجموعه کار نمیکنند میدونید که عمر انسان مثل برق میگذره و آن دنیا مثل این دنیا توجیه، طرح و تشکیلات و حقوقی و منابع انسانی و غیره را قبول نمیکنند و باید بخاطر این تبعیض پاسخگو باشید.

  • کارمند قراردادی هما 0 0

    من چند سئوال مختصر از مدیر عامل هما دارم چرا در شرکت شما حتی به بازنشستگان تا آخر عمر همچنان در هر سال ۵ بلیط خارجی رایگان تعلق می گیرد ولی به کارمندان قراردادی شاغل که بیش از ۸۰ درصد کارهای عملیاتی شرکت را انجام می دهند، این امتیاز تعلق نمی گیرد؟ چرا به کارکنان قراردادی که بیش از ۸۰ درصد کارهای هما را انجام می دهند تنها ۲۰ درصد از سهمیه حقوق و دستمزدها ی شرکت تعلق میگیرد؟ چرا باید تمامی وامهای مختلف مسکن و خرید خودرو و … تنها در اختیار کارکنان رسمی هما قرار بگیرد و کارکنان قراردادی حتی از این حقوق اولیه هم محروم باشند؟ چرا از کیسه بیت المال به جای تجهیز ناوگان باید ماهانه میلیاردها تومان پول بابت حقوق و دستمزد کارکنان بازنشسته هما را پرداخت کنید؟ چرا باید کارکنان قراردادی حتی از بیمه خدمات درمانی هما هم محروم باشند؟ چرا باید کارکنان قراردادی با وجود تحصیلات عالیه و داشتن دانش و آگاهی بالا از راهیابی به پستهای بالای و کلیدی شرکت محروم باشند؟ چرا باید یک کارمند فوق لیسانس قراردادی در یک قسمت همچنان از مدیر دیپلم و حتی زیر دیپلم خود حرف شنویی داشته باشد؟ و در خاتمه چرا شما با وجود شرایط بد اقتصادی شرکت همچنان با اجرای طرحهای غیر ضروری در هما مخالفتی نمی کنید و در زمینه مبارزه با فساد واکنشی از خود نشان نمی دهید؟

  • یکی از دوستداران مهندس پرورش 0 0

    جناب آقای پرورش من فکر می کنم یکی از دلایل عمده گرفتاریهای شرکت به خوب بودن بیش از حد و اندازه جنابعالی بر می گردد. متاسفانه اخلاق حسنه و رفتار با نزاکت شما طی این سالها موجب گردیده تا گروهی افراد معلوم الحال و فاسد دور شما حلقه زده و بتدریج شما را از بدنه کارکنان و کارشناسان دلسوز شرکت جدا کنند. با یک نگاه مختصر به اطراف خود قطعا این نکته را از درون تایید می کنید، متاسفانه بخش عمد های از گرفتاریهای هما هم بدست این گروه نا باب و تازه به دوران رسیده رقم می خورد، اندک افرادی که به دلیل قرابت و نزدیکی ویژه به شما آثار و نتایج اقدامات ناشایست آنان خواسته و یا نا نخواسته به نام جنابعالی ثبت می شود. آقای پرورش بهتر است تا دیر نشده راه خود را از این جماعت کلاش جدا کنید، جماعتی که در جشن روز تولد تان در دل آرزوی نابودی شما و هما را دارند و جز سو استفاده مالی از هما و دلسردی دوستان شما اندیشه ای در سر ندارند. یکی از دوستداران مهندس پرورش

  • DDT 0 0

    فرهاد سکوت چطوره؟ فرهاد سکوت رو بشکن

  • جارچی 0 0

    اکثر مخاطبان و فعالان این حوزه فکر می کنند که مدیران همه کاره هستند و اگر اتفاق نا مطلوبی رخ دهد از چشم آنان می بینند اما آنها نمی دانند که مدیران هم تنها عروسک خیمه شب بازی شبکه های مافیایی فساد در کشور هستند. هر مدیری که بر خلاف جریان فساد شنا نکند سریعا بر کنار و یا استیضاح می شود فساد سیستماتیک در کشور ما ریشه ایست. بودجه هما باید آنجایی برود که قرار است برود فرهاد و سعید و داود و غیره هم ندارد اینها همه مهره ای بیش نیستند توقعی از آنان نداشته باشید

  • عسگری 0 0

    جناب آقای پرورش این " هما " ی ماست برای کار در هما برای کار با هما باید عاشق بود این تیتر و خط اول مربوط به قصه و داستان تلخ دیگری برای هماست داستانی که همکاران روابط عمومی هما در توجیه پروژه هنگفت عکسبرداری به اصطلاح صنعتی خود در آلبوم مدیران و یا همان پیام هما ی سابق درج کرد ه اند. و بار دیگر در برابر چشم شما هزینه سنگینی را روی دوش این شرکت ورشکسته قرار داد ه اند. آقای پرورش واقعا چه لزومی دارد در حالی که شرکت در پرداخت مطالبات معوقه کارکنان و حتی پرداخت قبوض آب و برق و گاز خود ناتوان است مبالغ کلانی را بابت این پروژه های بی حاصل صرف کنیم؟ مگر روابط عمومی خود عکاس ندارد که بابت یک عکاسی مبلغ ۱۴ میلیارد ریال را از جیب بیت المال صرف اینکار می کنیم؟ آیا عاشقان هما با تحمیل این قبیل طرحهای کمر شکن و بی حاصل قصد نابودی کامل این شرکت را دارند؟ و یا درسر به دنبال چیز دیگری هستند؟ چرا سکوت می کنید؟ اگر به فرض مثال این کار برای هما لازم هم باشد آیا زمان انجام این کار امروز است؟ آیا منظور از اقتصاد مقاومتی همین است؟

  • افشاگر 0 0

    یک شرکت هواپیمایی مانع از حضور حسین علیزاده و گروه «هم‌آوایان» به شهر شیراز شد. گروه «هم‌آوایان» که قرار بود در راستای تور کنسرت «نغمه‌ای در پرده‌ای» فردا شب ۲۷ شهریور ماه در شهر شیراز به روی صحنه برود، ساعاتی پیش در فرودگاه اصفهان با برخورد نامناسب شرکت هوایپمایی «ایران ایر» مواجه شد. این شرکت هواپیمایی به دلیل همراه داشتن ساز توسط اعضای گروه اجازه سوار شدن به هواپیما را به هنرمندان نداد. این در حالی است که قرار بود این گروه اجرایی امشب ۲۶ شهریور ماه در سالن شیراز برای اجرای فردا شب‌اش تست صدا داشته باشد. روابط عمومی گروه هم‌آوایان اعلام کرد که این گروه به خاطر این رفتار نامناسب قصد شکایت از این شرکت هواپیمایی را دارد. خبرنگار ایسنا پیگیر آخرین وضعیت اجرای این گروه در شیراز است.

  • 0 0

    آن مرد با اسب رفت

  • کیهان 0 0

    شرکتی که هر روز از رقبای خود که تا چندی پیش حتی نمیشد با هما مقایسه شان کرد عقب می افتد تا آنجاییکه جرات می کنند و لوگوی این شرکت را در ورودی فرودگاه امام بعد از ماهان قرار می دهند چه توجیهی به غیر از اهمال مدیران شرکت دارد، آیا رسالت مدیریت این نیست که علاوه بر کسب رضایت نیروی انسانی آن، موجبات تعالی و پیشرفت سازمانش را فراهم سازد؟ کدامیک از این دو مورد در این شرکت صادق است و اگر نمی توان به این مهم دست پیدا کرد(بنا به هر دلیلی) آیا می بایست همان پست مدیریت را حفظ کرد؟ و از رسیدن این جایگاه به افراد کاراتر احتمالی جلوگیری کرد؟ همه این مسائل گویای واقعیات بسیار تلخی است که با اندکی تامل می توان به آنها رسید… کارمندان این شرکت قضاوت کنند که آمار ناوگان این شرکت در این چند سال اخیر از چند به چند رسیده است، این میدان برای چه کسی خالی شده است؟!!!!

  • سلام 0 0

    مدیریت کردن در هما و در دیگر شرکتهای دولتی بسیار کار دشواری است چون مدیر ابزار کافی برای اعمال مدیریت را ندارد. قوانین باید بازنگری شوند. تا مدیرعامل بتونه بشیرا و نذیرا باشد.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل