| کد خبر: 12072 |

وبلاگ تین نیوز، علی‌محمد نوریان | یکی از مشکلات ما در حوزه ایمنی، فرهنگ ایمنی است.
صدها حادثه و واقعه وجود دارد که به دلیل اینکه به تنهایی و به خودی خود قابل توجه نبوده و هیچ خسارت جانی و مالی به بار نیاورده، گزارش نمی شود؛ در حالی که هر یک از این رخدادهای گزارش نشده، سنگ بنای اصلی سوانح آینده بوده و منجر به وقوع یک سانحه می شود. 
بر این اساس تقویت فرهنگ ایمنی از طریق اشتراک اطلاعات حیاتی ضرورتی اجتناب ناپدیر بوده و  ضروری است کارشناسان فنی و عملیاتی با شفافیت کامل رخدادها را گزارش کنند و واحدهای مذکور نیز موارد را به سازمان هواپیمایی کشور منعکس کنند تا با اقدامات به موقع از بروز رویدادهای نامطلوب پیشگیری شود و با نگاه پیشگیرانه در حوادث و اجرای بهترین اقدامات و رعایت استانداردهای مطلوب به سطح قابل قبولی از ایمنی در همه بخش ها برسیم. 
نباید از نظر دور داشت که دانشگاه ها در فرآیند آموزش، استقرار و ارتقای مستمر ایمنی در صنعت هوایی نقش موثری دارند بنابراین باید درهای صنعت را به روی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران بگشاییم و با بهره گیری از نظرات و مطالعات ارزشمند این گروه، به سطح قابل قبول ایمنی دست یابیم. 
ما در حال تدوین دقیق برنامه ملی کشور و استقرار سیستم مدیریت ایمنی در مجموعه صنعت هوایی هستم، تشکیل شورای عالی یا کمیته ملی از طریق دولت و جلب مشارکت و همکاری موثر کلیه دست اندرکاران صنعت هوایی، گام موثری در ارتقای سطح ایمنی است.
برای ارتقای مستمر ایمنی علاوه بر داشتن برنامه و سازماندهی، اجرا و نظارت مستمر، همکاری و مشارکت همه جانبه مدیران، کارشناسان، خلبانان، کارمندان و سایر دست اندرکاران صنعت است.

برگرفته از خبر تین نیوز

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل