| کد خبر: 116973 |

تین نیوز| مدیرکل فرودگاه گرگان اعتقاد دارد طبق قوانین ایکائو و مستندات آن، این یک اصل است که کشورهای متعهد نباید بابت برقراری امنیت عمومی خود در آسمان و زمین، هزینه‎ای را به صنعت هوانوردی تحمیل کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رامین آذری ضمن تأکید بر این مطلب گفت: اختصاص بخشی از درآمد پروازهای عبوری به امور نظامی می‎تواند باعث از دست رفتن این پروازها و اعمال تحریم بر این صنعت شود.

وی در مورد منابع درآمدی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی گفت: به جز معدودی از فرودگاه‎های ایران بقیه زیان ده هستند و برای شرکت نفع مالی‎ای که ندارند هیچ هزینه هم به دنبال دارند. با جدا شدن فرودگاه امام خمینی(ره) هم که درآمدزا است شرکت بخشی از درآمدهای خود را از دست داد و از آنجایی که شرکت درآمد-هزینه است و از دولت کمکی دریافت نمی‎کند اکنون شرایط تأمین منابع کافی برای تجهیز و بروزرسانی فرودگاه‎ها و پرداخت دستمزد کارکنان متخصص به موضوعی حاد بدل شده است.

وی برای ملموس کردن هزینه‎های جاری و عمرانی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در انجام وظایف کنترل فضای کشور و اداره فرودگاه‎های کشور، با مثال زدن از فرودگاه گرگان گفت: اکنون فرودگاه گرگان که فرودگاه بزرگی هم نیست بین کل درآمد و هزینه‎های جاری سالانه خود 8 میلیارد تومان کسری دارد و با این وجود در حال خرید و نصب دستگاه‎های ILS  و DVOR و چراغ‎های اپروچ هستیم که اعتبار مالی بالای آن باید علاوه بر هزینه‎های جاری توسط شرکت تأمین شود. در پروژه‎های عمرانی نیز وضع به همین شکل است مثلاً در ترمینال جدید فرودگاه گرگان که زیربنای 9500 مترمربعی دارد تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‎ایم و برای اینکه بتوانیم آن را افتتاح کنیم جدای از هزینه بالایی که تاکنون صرف شده، پیش‎بینی می‎کنیم که 15 میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است که 5 میلیارد تومان آن باید به تکمیل ابنیه و 10 میلیارد تومان به تهیه و نصب تجهیزات اختصاص یابد. حالا شما حساب کنید که در سطح کشور و با وجود تعداد زیاد فرودگاه‎ها چه هزینه فراوانی باید توسط شرکت برای به‎روزرسانی و نگهداری تجهیزات و ابنیه صرف شود.

آذری با تأکید بر اینکه نباید فرصت پسابرجام را از دست داد، گفت: انتظار می‎رود شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران بتواند از این شرایط استفاده کرده، برای تجهیز کردن فرودگاه‎ها و خرید رادار و تجهیزات کمک ناوبری اقدام کند که قاعدتاً برای این کار نیازمند تأمین اعتبارات مالی زیادی است؛ اعتباراتی که باید تنها از درآمدهای محدود خود تأمین کند و اگر بخشی از این درآمدها هم بخواهد به بخش دیگری اختصاص یابد روشن است که این روند با چالش روبرو خواهد شد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل