| کد خبر: 116973 |

تین نیوز| مدیرکل فرودگاه گرگان اعتقاد دارد طبق قوانین ایکائو و مستندات آن، این یک اصل است که کشورهای متعهد نباید بابت برقراری امنیت عمومی خود در آسمان و زمین، هزینه‎ای را به صنعت هوانوردی تحمیل کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رامین آذری ضمن تأکید بر این مطلب گفت: اختصاص بخشی از درآمد پروازهای عبوری به امور نظامی می‎تواند باعث از دست رفتن این پروازها و اعمال تحریم بر این صنعت شود.

وی در مورد منابع درآمدی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی گفت: به جز معدودی از فرودگاه‎های ایران بقیه زیان ده هستند و برای شرکت نفع مالی‎ای که ندارند هیچ هزینه هم به دنبال دارند. با جدا شدن فرودگاه امام خمینی(ره) هم که درآمدزا است شرکت بخشی از درآمدهای خود را از دست داد و از آنجایی که شرکت درآمد-هزینه است و از دولت کمکی دریافت نمی‎کند اکنون شرایط تأمین منابع کافی برای تجهیز و بروزرسانی فرودگاه‎ها و پرداخت دستمزد کارکنان متخصص به موضوعی حاد بدل شده است.

وی برای ملموس کردن هزینه‎های جاری و عمرانی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در انجام وظایف کنترل فضای کشور و اداره فرودگاه‎های کشور، با مثال زدن از فرودگاه گرگان گفت: اکنون فرودگاه گرگان که فرودگاه بزرگی هم نیست بین کل درآمد و هزینه‎های جاری سالانه خود 8 میلیارد تومان کسری دارد و با این وجود در حال خرید و نصب دستگاه‎های ILS  و DVOR و چراغ‎های اپروچ هستیم که اعتبار مالی بالای آن باید علاوه بر هزینه‎های جاری توسط شرکت تأمین شود. در پروژه‎های عمرانی نیز وضع به همین شکل است مثلاً در ترمینال جدید فرودگاه گرگان که زیربنای 9500 مترمربعی دارد تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‎ایم و برای اینکه بتوانیم آن را افتتاح کنیم جدای از هزینه بالایی که تاکنون صرف شده، پیش‎بینی می‎کنیم که 15 میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است که 5 میلیارد تومان آن باید به تکمیل ابنیه و 10 میلیارد تومان به تهیه و نصب تجهیزات اختصاص یابد. حالا شما حساب کنید که در سطح کشور و با وجود تعداد زیاد فرودگاه‎ها چه هزینه فراوانی باید توسط شرکت برای به‎روزرسانی و نگهداری تجهیزات و ابنیه صرف شود.

آذری با تأکید بر اینکه نباید فرصت پسابرجام را از دست داد، گفت: انتظار می‎رود شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران بتواند از این شرایط استفاده کرده، برای تجهیز کردن فرودگاه‎ها و خرید رادار و تجهیزات کمک ناوبری اقدام کند که قاعدتاً برای این کار نیازمند تأمین اعتبارات مالی زیادی است؛ اعتباراتی که باید تنها از درآمدهای محدود خود تأمین کند و اگر بخشی از این درآمدها هم بخواهد به بخش دیگری اختصاص یابد روشن است که این روند با چالش روبرو خواهد شد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل