| کد خبر: 101566 |

تین‌نیوز| شرکت هیتاچی استفاده آزمایشی از روبات انسان‏نمای EMIEW3 را برای کمک به مسافران خارجی در فرودگاه هاندای توکیو آغاز کرد. به نقل از تک‏کرانچ، این روبات حین یک ماه کارآزمایی‏ خود در ترمینال داخلی شماره دو، در یک مرکز اطلاعات تعیین‏شده یا نزدیک یک نمایشگر اطلاعات به گفت‌وگو با مسافران به زبان‏های انگلیسی و ژاپنی می‏پردازد.

گروه صنعتی هیتاچی امیدوار است بتواند این روبات انسان‏نمای 90 سانتیمتری را تا ماه دسامبر به قابلیت‏های مستقلی برای هدایت کاربران به مقاصد تجهیز کند. روبات مذکور اکنون می‏تواند با سرعت 6 کیلومتر در ساعت حرکت کرده و درصورت افتادن، از زمین بلند شود. در روز رونمایی یک مسافر خارجی از روبات EMIEW3 در مورد محل باجه تبدیل ارز در فرودگاه سوال کرد. این روبات از یکی دیگر از همتایان خود خواست تا وی را به محل مورد نظر ببرد و روبات دوم نیز از مسافر خواست وی را دنبال کند. از زمان معرفی EMIEW در سال 2005، هیتاچی به ارتقای قابلیت‏های این روبات پرداخته است.

جدیدترین نسخه این روبات یعنی EMIEW3 که دارای یک پردازشگر کنترل از راه دور برای پردازش تصاویر و صداها است، در ماه آوریل رونمایی شد. به گفته شرکت سازنده، چند روبات می‏توانند با استفاده از یک سیستم‌عامل از راه دور به هم مرتبط شوند. هیتاچی امیدوار است بتواند به‌زودی زبان‏های دیگر مانند کره‏ای و چینی را نیز به قابلیت‏های این روبات بیفزاید.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل