| کد خبر: 159782 |

◄ نگاهی به شماره جدید هفته‌نامه حمل‌ونقل

شماره 148 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تحلیل چالش‌های مهم صنعت حمل‌ونقل کشور منتشر شد.

تین نیوز

شماره 148 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تحلیل چالش‌های مهم صنعت حمل‌ونقل کشور منتشر شد.

تیتر اصلی صفحه یک این شماره با تیتر «فریب ترافیکی» به سهم حمل‌ونقل عمومی از ترافیک تهران می‌پردازد. فریبی که با نگاه ساده‌ای به گره‌های ترافیکی گوشه‌ای از شهر، بدون نیاز به عدد و رقم، خود، حدیث مفصلی است از مجملی به نام: نداشتن مدیریت کارآمد شهری.

عمق فاجعه در موضوع هفته قبل هفته‌نامه حمل‌ونقل که بررسی سانحه سانچی بود، همچنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح است. سرمقاله این شماره نیز به همین موضوع اختصاص دارد. «مرگ «سپید» چطور «افسانه سانچی» شد» عنوان سرمقاله‌ای است که به قلم سردبیر هفته‌نامه نوشته شده است. سردبیر در این گفتار، از رازهای سربه مهر سانچی می‌گوید که در حال حاضر تبدیل به داغ بردل نشسته‌ای بر انبوه پرسش‌های خانواده‌های قربانیان شده است. این یادداشت از تلنگری که حادثه سانچی بر اهالی رسانه، مردم و حتی متخصصان حوزه دریایی در بحرانی به نام «بی خبری» زد، می‌گوید.

عکس یک این شماره به گفت‌وگوی خبرنگار ما با محمد سعیدنژاد اختصاص دارد. گفت‌وگوی مهمی که در این روزها نظر اهالی صنعت دریایی کشور را به خود جلب کرده است؛ موضوعی به نام حق پرچم. سعیدنژاد در این گفت‌وگو از فلسفه ایجاد حق پرچم در راستای حذف بروکراسی در حمل کالاهای خارجی می‌گوید. تصمیم استراتژیکی که به زعم سعیدنژاد باید در انقیاد سازمان بنادرودریانوردی قرار می‌گرفت و نگرفت؛ یا باید به نحو دیگری در مورد آن سیاست‌گذاری می‌شد.

عکس دو این شماره هفته‌نامه با عنوان «فاینانس راه رهایی حمل‌ونقل از مشکلات» به موضوع تامین بودجه برای پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پیشران‌های اقتصادی دولت‌ها پرداخته است. خبرنگار در مصاحبه خود سعی کرده که نظر عضو هیات مدیره بانک تجارت را درباره تامین اعتبار از طریق شبکه بانکی جویا شود. این کارشناس بانکی معتقد است که این یکی از مهم‌ترین وظایف بانک‌ها است.

در گوشه دیگری از صفحه اول هفته‌نامه به همایش مهمی که در حوزه حمل‌ونقل برگزار شد پرداخته شده است. همایش توسعه حمل‌ونقل همگانی که هفته گذشته برگزار شد، امیدهای تازه‌ای را برای مدیریت بهتر فضای شهری و برداشته شدن تمرکز توسعه از خودرومحوری به جای انسان‌محوری بیدار کرد. یکی از سخنرانان این مراسم عباس آخوندی بود. وزیر راه‌وشهرسازی از ضرورت توسعه فضاهای شهری برمبنای حمل‌ونقل ریلی به‌منظور توسعه نظام ... سخن گفت.

دیگر عناوین این شماره: متعادل‌سازی قیمت‌ها با کاهش پروازهای چارتری در صفحه 9؛ هپکو را برای بخش خصوصی جذاب کنید در صفحه 13؛ مزایای توسعه حمل‌ونقل ریلی در صفحه7؛ کمک از تاریخ برای شهرسازی در صفحه4؛ نقشه راه ایمنی کشور 88درصد ارزان شد در صفحه 5؛ روی خوش بتن در جاده‌ها در صفحه6 و لیست انتظار در صفحه 12 هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.