| کد خبر: 158469 |

◄ پیدا و پنهان کشتیرانی جمهوری اسلامی در شماره 145 هفته‌نامه حمل‌ونقل

شماره 145 هفته‌نامه حمل‌ونقل منتشر شد. در این شماره مهم‌ترین اخبار روز صنعت حمل‌ونقل کشور را می‌خوانید.

تین نیوز

شماره 145 هفته‌نامه حمل‌ونقل منتشر شد. در این شماره مهم‌ترین اخبار روز صنعت حمل‌ونقل کشور را می‌خوانید.

تیتر اصلی این شماره با موضوع IRISL؛ انحصار، رانت، اعتراض به اعتراضات بخش خصوصی صنعت دریایی کشور به امتیازات ویژه‌ای که برای شرکت کشتیرانی درنظر گرفته شده است، می‌پردازد.

در این گفتار به تخصیص درآمد حاصل از حق پرچم که دخالتی در فرآیند تجاری‌سازی و خصوصی‌سازی است اشاره شده است. اینکه بهره‌مندی از حق پرچم، منافی فرایند خصوصی‌سازی است در مرکز توجه این مطلب قرار گرفته و تغییر و اصلاح ساختار در این مورد را به تدریج و به گذر زمان سپرده است.

عکس یک این شماره، با عنوان «تجارتِ امنیت؛ امنیتِ تجارت» به تاثیر اقتصاد سیاسی بر برنامه‌ریزی برای سهمیه‌بندی بازار هوایی کشور می‌پردازد. این گزارش شرحی مبسوط است از فاکتورهای اقتصادی و سیاسی‌ای که بر موضوع مورد بحث‌ یعنی درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل پروازهای عبوری اثرگذار هستند که در ادامه، اشکال درآمدزایی از این صنعت را نیز توضیح داده است. براساس این گزارش که خواندن آن برای افرادی که پارامترهای تاثیرگذار بر این صنعت برای‌شان مهم است توصیه می‌شود، طبق برآورد موجود دو هزارمیلیارد از منابع شرکت فرودگاه‌ها صرف تامین زیرساخت‌ها و خرید تجهیزات برای نیروهای امنیتی و دفاعی شده است.

«دست روی دست نگذارید»؛ عنوان سرمقاله این شماره هفته‌نامه است که به قلم مسعود مهاجر، روزنامه‌نگار و کارشناس حمل‌ونقل نوشته شده است. مهاجر در سرمقاله خود، از عقب‌ماندگی جدی صنعت هوایی کشور پرده برداشته است و حاصل این عقب‌ماندگی را ربودن گوی سبقتِ رقبا و کشورهای همسایه از بازار صنعت هوایی ما- آن هم با اختلاف زیاد از بازار هوایی ما- می‌داند. این کارشناس حمل‌ونقل دلیل همه این عقب‌ماندگی‌ها را نیز اعمال سیاست‌های غلط و غیرکارشناسانه عنوان می‌کند.

تیترهای اصلی این شماره: «شرایط برای ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه ریلی فراهم نیست» در صفحه 7 که به زمزمه‌های اخیر ایجاد استارت‌آپ‌های ریلی و عدم توجه به بحث‌های زیرساختی آن می‌پردازد. «خطرها را از بیخ گوشمان رد کردیم» در صفحه5 که از ریسک جذب فاینانسورهای خارجی در گفت‌وگو با قائم‌مقام وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید و «در جست‌وجوی فاینانس» که به چالش‌های پیش روی صنعت ریلی در صفحه8 می‌پردازد.

دیگر تیترهای این شماره: «سد خاکستری مقابل باد مرطوب» در صفحه4؛ «پرویزخان همچنان در کما» در صفحه6؛ «مصدق به تهران بازمی‌گردد» در صفحه11 و «مماشات؛ تمام» در صفحه13 هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.