| کد خبر: 15191 |

رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس به تین‌نیوز خبر داد:

تین نیوز | رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس، جذب فاینانسر جدید و تغییر طراحی را علت توقف ساخت پل خلیج فارس عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز، بیش از سه سال از کلنگ زنی پروژه پل خلیج فارس می گذرد؛ پلی 2 کیلومتری که قرار است جزیره قشم را به سرزمین مادری متصل کند، با این حال میزان پیشرفت این پل مشخص نیست و گفته می شود که درصد بسیار ناچیزی از آن، ساخته شده است.

منصور آرامی، رییس کمیته حمل و نقل دریایی و نایب رییس فراکسیون توسعه بنادر مجلس، درباره پل خلیج فارس به تین نیوز گفت: کار ساخت این پل در حال حاضر متوقف است و دلیلش این است که قرار بوده به صورت فاینانس تامین شود و به دنبال فاینانسر جدید برای این پل بودند.

آرامی با اشاره به پیشرفت اندک ساخت این پروژه افزود: قرار است پس از تغییرات در فاینانسر و طراحی، دوباره کار ساخت پل را آغاز کنند.

وی از جزییات قراردادهای مالی فاینانسرهای جدید اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: برای مسئولان پروژه مهم این بود که طراحی جدیدی برای پل صورت بگیرد زیرا طراحی قبلی، هزینه بالایی داشت و لزومی هم به آن طراحی نبود، مهم این است که پروژه حتما اتصال به راه آهن داشته باشد.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس یادآور شد: اینجانب علت توقف این پروژه را از وزارت راه و شهرسازی پیگیری کردم و آنها به درستی گفتند که این کار در حیطه مسوولیت مناطق آزاد است و در همین زمینه در نشستی که احتمالا طی هفته های آینده با مسوولان مناطق آزاد خواهم داشت، موضوع را پیگیری می کنم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • alex. dunn۷۹ @ yahoo. co. uk 0 0

    اینهم بدلایل مالی، سیاسی، فنی مثل سایر پروژه های نیمه تمام، تکمیل نخواهد شد۰این پل مشکلات فنی عدیده دارد که از عهده پیمانکار نظامی و طراح ایرانی خارج است۰بهینه آنست که کار به اهل فن واگذار شود، در غیر اینصورت هرگز ساخته نخواهد شد۰ این پل از لحاظ اقتصادی بی نهایت ارزشمند است و دروازه توسعه قشم است۰ایکاش مسئولان قدری به توسعه کشور دل می بستند۰

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین