| کد خبر: 69344 |

تین نیوز | محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به استفاده از طرح "تات" در زمان مدیریت وی در مترو تهران بیان داشت: با تقسیم مترو به سه قسمت تونل، ایستگاه و تجهیزات می توان سرعت ساخت و تامین منابع مالی را افزایش داد. 

مدیرعامل اسبق مترو تهران امروز ضمن بازدید از غرفه تین نیوز در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات که در مصلی تهران در حال برگزاری است در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر شیوه مدیریت وی برای تامین منابع مالی ساخت مترو و شیوه تحقق برنامه ریزی برای ساخت سالانه 30 کیلومتر خط مترو  گفت: ترو پدیده محیط زیستی و عدالت محور باری دولت و شهرداری است.

وی افزود: برای ساخت مترو باید آن را به سه بخش تونل، ایستگاه و تجهیزات تقسیم کرد.

مدیرعامل سابق شرکت مترو نهران و حومه بیان داشت: برنامه ریزان شهری باید در نظر داشته باشند که ساخت یک تونل هشت متری مترو برابر با ساخت یک بزرگراه 50 متری است و ایستگاه ها با تردد روزانه حدود 80 هزار نفر موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری ساخت و بهره برداری از سوی بخش خصوصی است. 

هاشمی رفسنجانی در ادامه تصریح کرد: برای تامین تجهیزات مترو، دولت ها باید با تخصیص بودجه سالانه مناسب به شهرداری ها به ساخت مترو کمک کنند و در مقابل نسبت به صرفه جویی مصرف سوخت از منفعت مالی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: نام این شیوه که در زمان مدیریت بنده به کار گرفته شده بود به "تات"(تونل، ایستگاه، تجهیزات) معروف بود و با استفاده از این روش می توان سرعت ساخت مترو را افزایش داد.    
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل