| کد خبر: 69344 |

تین نیوز | محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به استفاده از طرح "تات" در زمان مدیریت وی در مترو تهران بیان داشت: با تقسیم مترو به سه قسمت تونل، ایستگاه و تجهیزات می توان سرعت ساخت و تامین منابع مالی را افزایش داد. 

مدیرعامل اسبق مترو تهران امروز ضمن بازدید از غرفه تین نیوز در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات که در مصلی تهران در حال برگزاری است در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر شیوه مدیریت وی برای تامین منابع مالی ساخت مترو و شیوه تحقق برنامه ریزی برای ساخت سالانه 30 کیلومتر خط مترو  گفت: ترو پدیده محیط زیستی و عدالت محور باری دولت و شهرداری است.

وی افزود: برای ساخت مترو باید آن را به سه بخش تونل، ایستگاه و تجهیزات تقسیم کرد.

مدیرعامل سابق شرکت مترو نهران و حومه بیان داشت: برنامه ریزان شهری باید در نظر داشته باشند که ساخت یک تونل هشت متری مترو برابر با ساخت یک بزرگراه 50 متری است و ایستگاه ها با تردد روزانه حدود 80 هزار نفر موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری ساخت و بهره برداری از سوی بخش خصوصی است. 

هاشمی رفسنجانی در ادامه تصریح کرد: برای تامین تجهیزات مترو، دولت ها باید با تخصیص بودجه سالانه مناسب به شهرداری ها به ساخت مترو کمک کنند و در مقابل نسبت به صرفه جویی مصرف سوخت از منفعت مالی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: نام این شیوه که در زمان مدیریت بنده به کار گرفته شده بود به "تات"(تونل، ایستگاه، تجهیزات) معروف بود و با استفاده از این روش می توان سرعت ساخت مترو را افزایش داد.    
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل