| کد خبر: 127673 |

اختصاص ۲۰% از قیمت گازوئیل برای توسعه و بهسازی خطوط و ناوگان ریلی

◄ گازوئیل اینبار به نفع راه‌آهن می سوزد

تین‌نیوز| نمایندگان مجلس مصوبه اختصاص ۲۰ درصد از قیمت گازوئیل برای توسعه و بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل‌ونقل ریلی را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در خصوص نحوه اجرای ماده (۷۰) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را مورد رأی‌گیری قرار دادند. در جریان ارائه گزارش کمیسیون عمران در خصوص نحوه اجرای ماده (70) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت این گزارش را با 120 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه تأیید کردند.

در ماده (70) این قانون آمده است: به منظور نگهداری راه‌های کشور و تالش در جهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل‌ونقل ریلی برون‌شهری و نگهداری راه‌های کشور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط‌زیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، بیست درصد (20%) قیمت نفت گاز (گازوئیل) به استثنای مصارف بخش کشاورزی به عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محاسبه و دریافت می‌شود.

منابع حاصله به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و در قالب ردیف‌هایی که در قوانین بودجه سنواتی مشخص می‌شود به نسبت مساوی به توسعه، بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل‌ونقل ریلی و نگهداری راه‌ها پس از مبادله موافقتنامه بین دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اختصاص می‌یابد.

با توجه به بند بهسازی خطوط و ناوگان شبکه ریلی در این مصوبه، تصمیم امروز مجلس را می‌توان گام مهمی در جهت نیازهای ناوگانی حمل‌ونقل ریلی به شمار آورد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.