| کد خبر: 57945 |

تین نیوز | احداث قطارهای حومه ای در شهرهای جدید کشور جان دوباره ای گرفته است.

محسن نریمان معاون وزیرراه وشهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور در سفر به شهر جدید هشتگرد در ساوجبلاغ استان البرز، گفت : پیشرفت طرح احداث قطارهای حومه ای در شهرهای جدید کشور به دلیل افزایش سرویس حمل و نقل ، مسکن مهر و افزایش جمعیت در این شهرها و به دلیل صرفه جویی در وقت و سوخت ، کاهش آلایندگی ها ، حفظ محیط زیست ، پرهیز از احداث جاده ها ، کاهش هزینه های نگهداری راه ها ، افزایش جذابیت شهرهای جدید ، احداث سامانه های ریلی برقی بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و کاهش تصادفات در دستور کار شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید قرار گرفته است.

وی اظهارکرد : برنامه ریزی دولت یازدهم در این زمینه اجرای سیاست های کلان در بخش احداث و تکمیل قطارهای حومه ای در شهرهای جدید کشور با اولویت بندی طرح ها بر اساس تامین مالی از جریان نقدینگی ، مسکن مهر و همچنین آغاز نشدن هم زمان این طرح ها است.

وی از تکمیل و احداث قطار برقی در شهرهای شهر جدید هشتگرد ، پرند ، بهارستان ، فولاد شهر و گلبهار به عنوان طرح های اولویت دار در بخش قطارهای حومه ای در شهرهای جدید کشور خبرداد.

نریمان گفت : در حال حاضر مترو هشتگرد - کرج با پیشرفت 77 درصدی بیشترین پیشرفت را در بین قطارهای حومه ای در شهرهای جدید کشور دارد که تا پایان سال 1394 به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور افزود : طرح قطار برقی بهارستان با پیشرفت 35 درصدی با حمایت ویژه دولت یازدهم اجرا می شود .

وی آزاد سازی بیست کیلومتر از مسیر قطار برقی گلبهار مشهد با پیشرفت 25 درصد را از دیگر حمایت های خاص دولت در احداث خط ریلی حومه ای در شهر های جدید کشور اعلام کرد.
نریمان گفت : طرح مطالعاتی اجرای مسیر قطار های حومه ای در شهرهای جدید سهند ، صدرا ، مجلسی ، بینالود و پردیس نیز از محل منابع اعتباری داخلی شرکت عمران این شهرها در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • قدیمی 0 0

    دو سوال اساسی: چرا احداثقطارهای حومه ای فقط مخصوص شهرهای جدید کشور است؟ چرا این موضوع توسط شرکتهای متخصص راه آهن کشور مدیریت نمی شود؟ واقعیت آن است که احداثخطوط حومه ای کاری تخصصی است که توسط یک شرکت غیرتخصصی اداره می شود و علاوه بر این شهرها ممکن است برای شهرهای دیگری نیز لازم باشد مثل ورامین - اسلامشهر و.. ولی ناهماهنگی در داخل وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که اینها را تا وزیر درک کند و رفع کند سالها طول می کشد.

  • حسین کریمی 0 0

    اگر مترو پرند رو دولت اعتبارش رو تامین کنه با افتتاح اون شهرهای اسلامشهر. واوان. رباط کریم. پرند

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل