| کد خبر: 155021 |

33 کامیون کمک‌های مردم لرستان به مناطق زلزله‌زده ‌اعزام شد‌

مدیرکل ستاد مدریت بحران لرستان گفت: تاکنون 33 کامیون و تریلر حاوی کمک‌های مردم استان لرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است.

تین نیوز

مدیرکل ستاد مدریت بحران لرستان گفت: تاکنون 33 کامیون و تریلر حاوی کمک‌های مردم استان لرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است.

رضا آریایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، با اشاره به کمک‌های مردم استان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون 33 کامیون و تریلر حاوی چادر، پتو، وسایل گرمایشی، آب معدنی، خرما، نان وسایل بهداشتی و ... از استان لرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم نوع دوست استان لرستان در دو روز اخیر با کمک‌های خود سنگ تمام گذاشتند افزود: فقط در امروز مردم شهرستان الیگودرز 400 هزار بطری آب معدنی برای اعزام به مناطق زلزله زده کرمانشاه کمک کردند.

مدیرکل ستاد مدریت بحران استان لرستان با تشریح کمک‌های روزهای گذشته مردم لرستان که به مناطق زلزله زده اعزام شد عنوان کرد: از همان ساعات اولیه زمین لرزه در کرمانشاه 3 تیم کامل امدادی و 2 تیم پزشکی شامل متخصص جراحی، پزشک عمومی، پرستا و تکنسین به مناطق زلزله زده اعزام شد و در روز گذشته تیم کامل تشخیص هویت اجساد نیز به همراه کلیه لوازم و تجهیزات کامل توسط پزشکی قانونی لرستان به کرمانشاه اعزام شده تا در تعیین هویت اجساد به حادثه دیدگان کمک کند.

آریایی بیان کرد: یک فروند بالگرد اورژانس به همراه تکنسین‌ها، دو دستگاه اتوبوس آمبولانسی، 8 دستگاه آمبولانس سبک، 1070 دستگاه چادر گروهی و 2700 چادر تک نفره به استان کرمانشاه اعزام و ارسال شد.

وی تصریح کرد:همچنین به منظور تعمیر خطوط برق آسیب دیده در منطقه زلزله زده، 12 اکیپ کامل تعمیر و مرمت خطوط انتقال برق توسط شرکت توزیع برق لرستان اعزام شد و همچنین 6 دستگاه تانکر حمل آب شرب 12 هزار لیتری نیز توسط شرکت آبفای استان لرستان به کرمانشاه اعزام شد.

مدیرکل ستاد مدریت بحران استان لرستان از اعزام اکیپ‌های امدادی و تجسسی و سگ‌های زنده یاب به محل حادثه خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات موجود در تامین آب شرب در منطقه حادثه 7600 بطری آب 1.5 لیتری و 5800 بطری 2 لیتری توسط شرکت آبفا لرستان به کرمانشاه ارسال شده است.

وی اظهار داشت:تا این لحظه 105 نفر در حوزه خدمات پزشکی،132 نفر خدمات پرستاری،ر35 نفر خدمات مامائی و 30 نفر برای ارائه خدمات حمایت روانی به کرمانشاه اعزام شده‌اند.

آریایی به ارسال 3 هزار بطری آب معدنی توسط خیر خرم‌آبادی به کرمانشاه اشاره و بیان کرد: یک کامیون مواد غذایی سرد شامل کنسرو،رخرما،رروغن نباتی،رچای و برنج نیز از طریق هلال احمر لرستان به کرمانشاه ارسال شده است.

مدیرکل ستاد مدریت بحران استان لرستان گفت: تا دقایقی دیگر یک محموله بزرگ 15 کامیونی حاوی کمک‌های مردم استان لرستان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام می‌شود که این کمک‌های بخشی دولتی و بخشی مردمی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.