• پیشی گرفتن در قبول و پیوستن به کنوانسیون‌هایی که عموم کشورها، به‌خصوص خود امریکا از پیوستن به آنها خودداری می‌کند و جز افزایش هزینه بر ناوگان ضعیف و رنجور کشتیرانی بخش خصوصی، هیچ عایدی دیگری ندارد در بین مدیران ارشد بندری و دریایی باب شده است.

  • مسیرهای اصلی و بنادرترانزیتی درایران (شمال- جنوب ، شرق- غرب) به شرح زیر است:

  • مشاور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، از بازنگری قوانین و مقررات محیط‌زیست دریایی تا پایان امسال خبر داد.

  • دبیرکل اتحادیه مالکان‌کشتی درباره آخرین مهلت تمدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی، گفت: کلیه دریانوردان تا روز 10 دی‌ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به تمدید اعتبار گواهینامه‌های خود اقدام کنند.

  • یکی از انواع مورد استقبال و شیوه‌های رایج حمل‌ونقل مسافر، حمل‌ونقل دریایی است. در این قسمت مطابق با وعده قبلی از مسوولیت شرکت‌ها و متصدیان حمل‌ونقل دریایی در خصوص حمل و جابه‌جایی مسافران و گردشگران خواهیم گفت.

  • ایران کشوری است که بیش از دوهزار کیلومتر مرز آبی دارد. در شمال و جنوب ایران بسیاری از شهرها در حاشیه دریا قرار گرفته‌اند. اما مسافرت دریایی از مرز ایران به طرف کشورهای همجوار یا از یک شهر به سمت شهری دیگر، حتی برای ایرانیان که قرن‌ها است همجوار با دریا بوده‌اند، اندکی نامانوس و پرمخاطره به نظر می‌رسد.

  • رای اولین بار در کشور، نسخه اندروید مجموعه " قوانین و دستورالعمل‌های مدیریت و مهندسی سواحل کشور" در سایت بازار منتشر شد. مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر از انتشار نسخه اندروید مجموعه" قوانین و دستورالعمل‌های مدیریت و مهندسی سواحل کشور" شامل دستورالعمل طراحی سازه‌ای ساحلی، مجموعه قوانین دریایی و واژه نامه مهندسی سواحل، با همکاری دفتر فاوا خبر داد.

  • این آیین‌نامه به استناد بند 13 ماده 7 قانون تغییر نام وزارت راه به وزارت راه و ترابری و تجدید تشکیلات و تعیین وظایف آن مصوب 1353 و ماده 2 آیین‌نامه ترکیب شورای عالی هماهنگی ترابری کشور و وظایف و اختیارات شورا مصوب 12/10/1353 و نیز قانون تشکیل وزارت راه و شهرسازی مصوب 31/03/1390 تهیه و تأیید شد.

  • برای بسیاری از دانشجویان ایرانی از این دست اتفاقات‌ زیاد افتاده است که حتی با وجود پذیرش از یک دانشگاه معتبر خارجی، گذرنامه دارای اعتبار، داشتن همه مدارک و شرایط کافی، در نهایت موفق به اخذ روادید (ویزا) کشور مقصد نشده‌اند. اعطا یا عدم اعطای روادید یک کشور به فرد بیگانه از جمله اعمال وظایف حاکمیتی مقامات مسوول کشور است و آنها هیچ اجباری بابت پاسخگویی به افراد ندارند.

  • طی اقدامی تاریخی در جهت حفظ کشتی‌ها و سرنشینان آنها در برابر شرایط دشوار محیطی در قطب جنوب و شمال، سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) در نود و چهارمین نشست کمیته ایمنی دریانوردی (MSC) در مقر آیمو در لندن، «آیین‌نامه بین‌المللی کشتی‌های فعال در آب‌های قطبی (Polar Code)»، و اصلاحاتی به کنوانسیون ایمنی جان افراد در دریا (سولاس) مرتبط با الزامی شدن آیین‌نامه فوق را به تصویب رساند.

آرشیو