| کد خبر: 135428 |

معاون وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد اجرای TOD در ۳۰ ایستگاه راه‌آهن خبر داد

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD) گفت: همکاری‌های خوبی میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برای اجرای سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک شهرداری نیز در این طرح به ما بپیوندد.

تین‌نیوز | 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD) گفت: همکاری‌های خوبی میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برای اجرای سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک شهرداری نیز در این طرح به ما بپیوندد.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در نشست خبری در محل وزارت راه و شهرسازی در خصوص جزئیات سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی اظهار داشت: بر اساس رویکرد نوین وزارت راه و شهرسازی، توسعه شهری و منطقه‌ای مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی، محور اسناد توسعه ملی و منطقه‌ای و طرح‌های توسعه عمران ملی، منطقه‌ای و محلی قرار گرفته است و دستاورد این رویکرد، پایدارسازی توسعه سرزمینی است.

 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این رویکرد از نظر اقتصادی دستیابی آسان‌تر افراد به فرصت‌های شغلی و امکانات اقتصادی با رویکرد رشد هوشمند شهری، چیدمان هدفمند کاربری‌ها و توسعه انسان‌محور را فراهم می‌کند اضافه کرد: هدف توسعه شهری و منطقه‌ای مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی، ایجاد یکپارچگی میان توسعه شهری و منطقه‌ای با حمل‌ونقل همگانی است که این منجر به ارتقای قابلیت ریسک‌پذیری شهرها و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

 

تقی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی توسعه شهری و منطقه‌ای بر اساس یکپارچگی سامانه‌های حمل‌ونقل و کریدورها و شبکه حمل‌ونقل همگانی از اهداف خرد سند TOD است. توسعه شبکه ملی و منطقه‌ای ریلی منطبق با موقعیت شهرها و توسعه ایستگاه‌های حمل‌ونقل با در نظر گرفتن نقش این مراکز در بازآفرینی شهر و با تأکید بر سیاست محرک توسعه، از دیگر اهداف خرد سند TOD است.

 

وی همچنین اظهار داشت: معاون حمل‌ونقل وزارت راه، حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، راهنمای ملی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی را با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه، شرکت راه‌آهن، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، مرکز تحقیقات راه و مسکن و معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تهیه و جهت تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه کرد.

 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به یکی از تبصره‌های این سند اظهار داشت: برای شهرهایی که در اولویت اجرای طرح TOD هستند ولی بازنگری طرح‌های بالادست آن‌ها در دستورکار جاری قرار ندارد، طرح موضوعی یا موضعی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی توسط اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، شرکت عمران شهرهای جدید و دستگاه‌های مرتبط، حسب موضوع تهیه می‌شود. بحث TOD می‌تواند سودآور و درآمدزا باشد.

 

تقی‌زاده در ادامه افزود: در 30 ایستگاه راه‌آهن کشور برای اجرای TOD مشاور شهرسازی و حمل‌ونقل گرفته‌ایم که با یکدیگر ترکیب شده و قرارداد بستند که در همایش شهرسازی ریل‌پایه 3 گزارش این 30 نقطه را ارائه می‌دهیم. افزایش ارزش املاک نزدیک به حمل‌ونقل همگانی از مزایای TOD بوده است. سوق دادن افراد بیشتر به استفاده از حمل‌ونقل همگانی و توجیه اقتصادی حمل‌ونقل همگانی و در نتیجه امکان جذب سرمایه‌گذار، از مزایای اجرای TOD است.

 

وی در پایان اظهار داشت: تبدیل منطقه حمل‌ونقل همگانی به محل گردش و پیاده‌روی و امکان بیشتر برای ایجاد سیستم حمل‌ونقل یکپارچه را از دیگر مزایای اجرای TOD عنوان کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل