| کد خبر: 167492 |

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

◄ پیش‌بینی تامین مالی پروژه ایرانشهر همزمان با آغاز طراحی

وزیر راه و شهرسازی به تبدیل شهر فرودگاهی امام به بندر خشک اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با طراحی پروژه ایرانشهر مذاکرات برای اجرا و تأمین مالی آن از 6 ماه گذشته آغاز شد و در آینده نزدیک این مذاکرات وارد مرحله قراردادی خواهد شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به تبدیل شهر فرودگاهی امام به بندر خشک اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با طراحی پروژه ایرانشهر مذاکرات برای اجرا و تأمین مالی آن از 6 ماه گذشته آغاز شد و در آینده نزدیک این مذاکرات وارد مرحله قراردادی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در مراسم رونمایی و تقدیر از ایده‌های برتر طراحی پروژه ترمینال هوایی ایرانشهر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به اینکه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین فرودگاه کشور است باید به شبکه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای متصل شود و همچنین به یک بندر خشک تبدیل شود تا بتواند ارتباط مستقیم با بنادر شمال و جنوب کشور داشته باشد.

وی افزود: ما یک طرح جامع برای شهر فرودگاهی امام داشتیم و این طرح حدود یک‌سال و نیم به طول انجامید تا یک جانمایی کامل برای ترمینال 100 میلیون نفری داشته باشیم که بتواند در سنوات مختلف به‌تدریج توسعه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه ایرانشهر در گام اول با ظرفیت 25 میلیون نفر آغاز خواهد شد، عنوان کرد: گام دومی که لازم بود برداشته می‌شد این بود که بتوانیم نحوی طراحی این ترمینال را به قطار سریع‌السیر قم-اصفهان متصل کنیم که امکان ارتباط سریع بین تهران، اصفهان، قم، اراک و سایر شهرهای اطراف تأمین شود.

آخوندی به گام سوم اشاره کرد و گفت: در طراحی این پروژه باید یک بارانداز برای شهر بزرگ تهران طراحی می‌کردیم تا بتوانیم باراندازهایی که در تهران وجود دارد و مشکلات عدیده‌ای همچون ترافیک و آلودگی هوا را در پی‌داشته است را در شهر فرودگاهی امام جاسازی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی باید تبدیل به یک بندر خشک شود، افزود: بندر خشک به این مفهوم که ریل از این مکان به تمام بنادر کشور متصل شود و دیگر ضرورتی نباشد کالاهایی که از بنادر وارد کشور می‌شود از بنادر ترخیص شود بلکه می‌تواند مستقیم به شهر فرودگاهی امام بیاید و از این مکان ترخیص شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم‌زمان با طراحی پروژه ایرانشهر مذاکرات برای اجرا و تأمین مالی آن از 6 ماه گذشته آغاز شد، تصریح کرد: در آینده نزدیک این مذاکرات وارد مرحله قراردادی خواهد شد از همین رو امیدوارم که بتوانیم به‌زودی فرودگاهی درخور ملت عزیز ایران داشته باشیم.

آخوندی با اظهار اینکه این پروژه را بدون شتاب‌زدگی آغاز کردیم و با توجه به اینکه نقشه توسعه تا 30 آینده شهر فرودگاهی امام خمینی را در اختیارداریم و دقیقا می‌دانیم که قرار است گام‌به‌گام بعدی این مسیر چگونه پیش برود، خاطرنشان کرد: در تابستان امسال ترمینال سلام نیز افتتاح خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و انشالله از تنگناهایی که فرودگاه امام خمینی در آن است در تابستان خارج خواهیم شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.