| کد خبر: 85879 |

در گفت‌وگو با تین‌نیوز مطرح شد:

تین‌نیوز| رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه قیمت پایه نرخ بلیت مترو بسیار ضعیف است، گفت: اما امتداد افزایش قیمت بلیت، احتمال کاهش استقبال عمومی این مد حمل و نقلی را در برخواهد داشت.
 
احمد دنیا مالی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به تصمیم نهایی برای افزایش نرخ بلیت متروی شهر تهران، اظهار داشت: اگر شرایط مالی دولت برای پرداخت سهم یک‌سومی خود از مترو فراهم بود، هیچ‌گاه افزایش نرخ و اختلاف نظر با فرمانداری و استانداری ایجاد نمی‌شد.
 
وی افزود: در حالی که هزینه‌های نگهداری تاکسی و اتوبوس در تهران 25 درصد افزایش پیدا کرد و سهمیه بنزین تاکسی نیز قطع شد، شورای شهر به دستور دولت فقط مجاز به افزایش 15 درصدی نرخ کرایه است و این مساله باعث شده شورای شهر تهران نزد تاکسیرانان زیر سوال برود.
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به ضعف موجود در پایه قیمت‌های نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: افزایش چند درصدی نرخ کرایه مترو با توجه به تقسیم‌بندی به شش ناحیه در نهایت به رقمی کمتر از 600 تومان می‌رسد.
 
دنیامالی در ادامه خاطرنشان کرد: البته امتداد روند افزایش نرخ بلیت کمتر و احتمال کاهش استقبال عمومی برای استفاده از این مد حمل و نقلی را در پی خواهد داشت.
 
این عضو شورای شهر شهر تهران در پایان یادآور شد: به هر حال ملاک شورا و فرمانداری نظر شورای حل اختلاف است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • شهرآشوب 0 0

    شورای شهر تهران نه تنها نزد تاکسیرانان کاملاً زیر سوال بوده است، بلکه همیشه و دائماً در نزد عموم حوزه های گوناگون نیز شدیداً و اساساً زیر سئوال و نفرین سایر اقشار و شهروندان، مسافران تاکسی و غیره و حتی به دلیل پایتخت بودن تهران زیر سئوال ملت و عمده نهادهای مختلف نیز بوده است. چرا که رسالتی بجز تایید تخریب ها و آشفتگی و سوداگری های شرکای اقتصادی خود ندارد و به جای ایفای نقش و احکام خدمات مردمی و شورای اسلامی، در واقع نقش و احکام یک دولتک شهرآشوب{…} و{…} و زاید را تاکنون حقظ و ایفاء برای شهر تهران کرده است و این مجموعه از مصالح و مطالبات مردمی و شهروندان تهرانی برای خودش فاصله ای دست نیافتنی ساخته است!.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل